Avatar billede annebirgitte Nybegynder
22. august 2004 - 21:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

formatere hd uden kode

Hmm, jeg tror ikke, jeg får så meget respons på mit sidste spørgsmål, så jeg prøver lige med et andet. Jeg sidder med en pc med en glemt adgangskode, så der er ikke adgang til xp.
Jeg kan åbenbart ikke finde ud af at slette kodeordet, så hvordan sletter jeg hele lortet, når jeg ikke kan logge ind?
Please hjælp. På forhånd tak.
Avatar billede bredker Nybegynder
22. august 2004 - 21:09 #1
så er det bare at smide din xp cd i drevet og boote op på den , start en indstalatin og lad den selv formatere
Avatar billede bredker Nybegynder
22. august 2004 - 21:10 #2
husk lige at hente SP1 først og læg den på en cd , så du har opdateret før du går på nettet igen
Avatar billede bredker Nybegynder
22. august 2004 - 21:12 #3
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boote på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Nu fortæller den dig at der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af windows xp.
8:Men vil du blot formater dit drev for evt at lægge win9x ind skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu hvis dit drev er NTFS at der kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det skal have fat 16 eller fat 32 og så skal du igang
med en fdisk eller et 3 parts program hvis du ikke vil miste data.

Bid mærke i punkt 8.

Lånt af fromsej , som har hugget den fra resten
Avatar billede annebirgitte Nybegynder
22. august 2004 - 21:31 #4
Nej, den spørger mig altså ikke, om jeg vil slette det gamle styresystem og trykke L. Den siger: Du har valgt at installere Windows XP på en partition, som indeholder et andet operativsystem. Installation af Windows XP i denne partition kan medføre, at det andet operativsystem ikke fungerer korrekt. Installation af flere operativsystemer på en enkelt partition anbefales ikke.

Jeg skulle meget gerne være sikker på, at den sletter det gamle.
Skal jeg bare gå videre herfra og håbe på, at den spørger mig senere, om jeg vil formatere?
Avatar billede bredker Nybegynder
22. august 2004 - 21:37 #5
ja bare prøv , det værste der kan ske er at vi må starte forfra , så det er bare at prøve
Avatar billede annebirgitte Nybegynder
22. august 2004 - 21:42 #6
Jeg gik videre, og så gav den mig 3 valgmuligheder - noget med NTFS og noget med at beholde de nuværende filformater eller noget.
Jeg escapede lige, fordi jeg synes ikke, den var på vej til at formatere.
HJÆLP
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. august 2004 - 21:55 #7
Det var der du skulle have valgt NTFS. Prøv igen.
Som bredker sagde, "det værste der kan ske er at vi må starte forfra , så det er bare at prøve"
Avatar billede annebirgitte Nybegynder
22. august 2004 - 21:57 #8
Ok, jeg prøver igen. Jeg blev lidt forvirret over valgmulighederne, for det var noget med NTFS eller at beholde de nuværende (som også er NTFS)!!
Avatar billede annebirgitte Nybegynder
22. august 2004 - 22:00 #9
Ok, de 3 muligheder er:
Benyt NTFS-filsystemet (hurtig)
Benyt NTFS-filsystemet
Efterlad det aktuelle filsystem intakt (ingen ændringer)

hvad gør jeg?
Avatar billede bredker Nybegynder
22. august 2004 - 22:04 #10
vælg nummer 2
Avatar billede annebirgitte Nybegynder
22. august 2004 - 22:16 #11
Tak for det. Det gjorde jeg og blev endelig spurgt om jeg ville formatere. Så nu krydser jeg fingre... :-)

Smid evt nogle svar - så skal jeg gøre noget ved det, hvis jeg er en lykkelig kvinde om et stykke tid :-)
Avatar billede bredker Nybegynder
22. august 2004 - 22:18 #12
det lyder godt
går snart i seng , men bliver der noget , er jeg her igen i morgen , hvis der ikke er andre der ser det
Avatar billede tubber Juniormester
23. august 2004 - 05:31 #13
man kan også få små tools til at ændre admin pass med i ntfsbaseret systemer

http://www.downseek.com/download/21971.asp

Jeg ved ikke hvor meget demoen kan.....
Avatar billede tubber Juniormester
23. august 2004 - 05:31 #14
Ved godt det er lidt sent jeg kommer med det, men så har du det måske en anden gang :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. august 2004 - 07:57 #15
Til andre der skulle finde vej hertil:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#glemt_password
Avatar billede annebirgitte Nybegynder
23. august 2004 - 10:44 #16
Tak for hjælpen. Computeren er ny og fin nu :-) Og uden kode!
Avatar billede tubber Juniormester
23. august 2004 - 11:32 #17
du bør sætte kode på af sikkerheds hensyn.........
når du laver en kode så gerne 6 eller flere karaktere hvor der min. er 1 stort bogstav, 1 lille bogstav og 2 tal..........

Døjer du med at huske den så skriv den ned og gem lappen sammen med hardware faktura, inet faktura eller sådan noget der har med computeren at gøre.....eller i et cd cover til en cd til maskinen.......