Avatar billede ellebab Nybegynder
19. august 2004 - 22:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Break program

Hej Eksperter
Jeg har et problem med et MFC program.
Jeg har en funktion med 1 If sætning, som jeg ønsker at afslutte men en break ell. lign. kommando efter den udførte kode.
Når jeg indsætter break; får jeg følgende fejl:
"Illegal break"
Er der en anden kommando jeg kan bruge i stedet, eller kan man bruge break kommandoen på en anden måde?
Min kode ser således ud:
  If (connected==true) {
    kode
    Break;
  }
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 22:56 #1
break (med lille b) kræver at der er en løkke.

Hvis du vil hoppe ud af en funktion/metode er det return du kigger efter.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 22:57 #2
Evt. er det god egamle goto du leder efter, hvis du vil hoppe til et sted i koden.
Avatar billede ellebab Nybegynder
19. august 2004 - 23:24 #3
Hej Arne, return virker super. Det var lige den kommando jeg manglede :D
Kan du smide et svar, så er der point..
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 23:25 #4
svar