Avatar billede klipklipklap Nybegynder
19. august 2004 - 11:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Strikethough i en menulist?

Hej, er det muligt at bruge strikethrough på specifikke navne i en listmenu? (En dropdown menu).

Mv.
Klip!
Avatar billede klipklipklap Nybegynder
19. august 2004 - 11:11 #1
Man bruger vist enten <strike>tekst</strike> eller <del>tekst</del> men det ser ikke ud til at virke i en list.

Eks:

<select name="select" class=TextF>
<option value="1" selected>Red</option>
<option value="2">Green</option>
<del><option value="3">Blue</option></del>
<option value="4">Black</option>
<option value="5">Yellow</option>
</select>
Avatar billede roenving Novice
19. august 2004 - 11:20 #2
Næh, såvidt jeg har forsøgt, er det du kan style på en select box kun farver og text-properties, på options endda kun farver på baggrund og tekst, og den markerede farve kan heller ikke ændres (hvid på blå !-)

-- så hvis du vil fortælle at en option ikke dur, må du finde nogle farver frem, som siger det samme, men den alligevel markeres og vælges !o]
Avatar billede klipklipklap Nybegynder
19. august 2004 - 11:21 #3
Øv. Nå men takker for hjælpen - smid lige et svar :)
Avatar billede roenving Novice
19. august 2004 - 11:22 #4
-- og må jeg så anbefale, at du bruger de fremadrettede måder at gøre noget sådant på, altså vha. css:

<span style="text-decoration:line-through;">Gennemstreget</span>
Avatar billede roenving Novice
19. august 2004 - 11:22 #5
Velbekomme '-)
Avatar billede klipklipklap Nybegynder
19. august 2004 - 11:43 #6
Fremadrettede? Fremtidssikret? Mener du at det der span-tingest er mere korrekt?
Avatar billede roenving Novice
19. august 2004 - 11:45 #7
Ja, for den slags er på vej ud til fordel for egentlig css-baseret layout, se f.eks.:
http://blooberry.com/indexdot/html/tagpages/s/strike.htm
Avatar billede roenving Novice
19. august 2004 - 11:47 #8
-- og der kan du også finde forklaringen på <del>-tagget under /d/del.html !-)
Avatar billede klipklipklap Nybegynder
19. august 2004 - 11:59 #9
Oh cool takker.
Avatar billede roenving Novice
19. august 2004 - 12:07 #10
-- og tak for point ;~}