Avatar billede dm0108 Nybegynder
19. august 2004 - 08:20 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Server Job

Kan man lave et job som kopiere en fil fra et katalog til et anden og undervejs omdøber filen.
Hvis man kan hvordan gør man så:
Avatar billede holmus Nybegynder
19. august 2004 - 08:43 #1
du kan bruge xcopy i en command prompt! :)

Bare skriv xcopy /? - så får du hele registret ... :-)
Avatar billede dm0108 Nybegynder
19. august 2004 - 08:49 #2
jo men jeg er ude efter et job som skal kører en gang om ugen.
Avatar billede holmus Nybegynder
19. august 2004 - 08:53 #3
Så laver du bare en lille bat fil, som indeholder din xcopy ting, og derefter sætter du en schedule på bat jobbet... Enten via dos' AT kommando, eller ved hjælp af Windows Scheduler, som ligger som std. i din windows installation! :)
Avatar billede dm0108 Nybegynder
19. august 2004 - 08:59 #4
Det ser meget godt ud, men når nu filen skal omdøbes til noget nyt hver gang da der jo den jo ellers bliver overskrevet. Eller kan man lave et nyt katalog som har datoen som navn hver gang??
Avatar billede holmus Nybegynder
19. august 2004 - 09:04 #5
du kan bare skrive i din kode ca. sådan her;
xcopy oprindeligtnavn nytnavn - så vil den selv komme med det nye...

Vis du endda er rigtigt smart, så kombinerer du det lige ind i et VB script i stedet, og så kaster navnet ind med: now() - så får du tidsstamp på også! ;-)
Avatar billede hyper Nybegynder
20. august 2004 - 14:50 #6
Denne batfil kan du schedulere:

copy [sti og filnavn] [ny sti]\%date%[nyt-navn]

Feks:

copy c:\temp\test.txt c:\temp\test\%date%-test.txt
Avatar billede dm0108 Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:48 #7
Jeg lavede en bat fil som tog kataloget som filerne lå i og pakkede dem i en .rar fil. Derefter fik jeg serveren til at schedulere et job som flyttede filen fra mappen til det netværksdrev som den skulle.