Avatar billede orangefisk Nybegynder
19. august 2004 - 00:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilføje poster i databasen

Hejsa igen.

Sidder her og har problemer med at tilføje poster i min database. Connect.php opretter forbindelsen til databasen - og det virker også når jeg vil læse fra den - det er bare ikke muligt at lave nye poster med min form.

Form:

<form name="add_news" method="post" action="addnyhed.php?side=addnews">
<input type="text" name="title">
input type="text" name="message">
<textarea name="wholemessage" cols="40" rows="5">
</textarea>
<input type="submit" name="Submit" value="Submit">
<input type="reset" name="Submit2" value="Reset">

Tilføj poster:

<? if ($_GET[side]=="addnews"){
                                include('connect.php');
                                mysql_query ("INSERT INTO news (newsId,title,message,date,wholemessage) "."
                                VALUES ('','$title','$message','','$wholemessage'");
        }?>

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 00:18 #1
Mangler der ikke en parentes til sidste ?
Avatar billede detox Nybegynder
19. august 2004 - 00:18 #2
<? if ($_GET[side]=="addnews"){
                                include('connect.php');
                                mysql_query ("INSERT INTO news (title,message,wholemessage) VALUES ('$_POST[title]','$_POST[message]','$_POST[wholemessage]'");
        }?>
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 00:19 #3
mysql_query ("INSERT INTO news (newsId,title,message,date,wholemessage) "."
                                VALUES ('','$title','$message','','$wholemessage'");

->

mysql_query ("INSERT INTO news (newsId,title,message,date,wholemessage) "."
                                VALUES ('','$title','$message','','$wholemessage')");
Avatar billede detox Nybegynder
19. august 2004 - 00:19 #4
arne v-> Jo, osse det ;o)

<? if ($_GET[side]=="addnews"){
                                include('connect.php');
                                mysql_query ("INSERT INTO news (title,message,wholemessage) VALUES ('$_POST[title]','$_POST[message]','$_POST[wholemessage]')");
        }?>
Avatar billede orangefisk Nybegynder
19. august 2004 - 00:23 #5
Jamen for dælen! Hehe - har hevet mig selv i skægget den sidste time for at få det til at virke, og så skulle jeg bare have spurgt jer :D

Tusinde tak gutter - det funger! Hvem var først? :)
Avatar billede orangefisk Nybegynder
19. august 2004 - 00:25 #6
Er der forresten en hurtig måde hvorpå jeg kan liste de seneste 10 nyheder - og så lave et link til de næste 10 osv.?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 00:27 #7
... ORDER BY tid DESC LIMIT sidenr*10,10
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 00:28 #8
[jeg gør ikke i PHP, så det må du selv klistre på eller få detox til]
Avatar billede orangefisk Nybegynder
19. august 2004 - 00:29 #9
:)

Hehe - det var jo egentlig heller ikke spørgsmålet til den oprinlige post, men tak alligevel Arne V. Hvem skal ha' point?
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. august 2004 - 00:31 #10
Du kan søge lidt på nette efter paging.
http://webmaster.hephey.dk/guide/38/
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 00:34 #11
Du kan vel dele dem efter et eller andet princip
Avatar billede detox Nybegynder
19. august 2004 - 00:36 #12
Velbekommen.
eagleeye -> Fin guide der.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 00:37 #13
Hov - der fik jeg dem alle sammen.

Jeg laver lige et spm. til detox.

Skal vi dele lige over ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 00:37 #14
Avatar billede orangefisk Nybegynder
19. august 2004 - 00:37 #15
Oh - sorry. Var ikke helt med på hvordan. Men mange tak til jer alle :)