Avatar billede dtpbureauet Nybegynder
17. august 2004 - 10:27 Der er 8 kommentarer

Brug af tables med nem opdatering

Jeg er vant til at bruge frames når jeg laver hjemmesider, men er træt af den måde de opfører sig overfor søgemaskiner.

Men hvis jeg laver det i tables så skal jeg jo ind på ALLE siderne hvis jeg vil rette i feks menuen eller sidens layout.

Er der er en smart måde for at omgåes dette?
Avatar billede oskar Nybegynder
17. august 2004 - 10:30 #1
Ja, ved at bruge include
Avatar billede dtpbureauet Nybegynder
17. august 2004 - 10:32 #2
Og det betyder??? Kan du komme med et eksempel eller forklaring?
Avatar billede oskar Nybegynder
17. august 2004 - 10:33 #3
Det kræver dog .asp (eller måske php) Lav en fil med menuen (header.asp)

Indsæt <!--#include file="header.asp"--> i dit dokument.
Avatar billede krydset Nybegynder
17. august 2004 - 10:48 #4
eller i php

include("din_side.php");
Avatar billede dtpbureauet Nybegynder
17. august 2004 - 11:04 #5
Hvad er fordel/ulempe ved at lave det i asp/php
Jeg er kun vant til at arbejde i html.
Avatar billede oskar Nybegynder
17. august 2004 - 11:44 #6
Der er masser a fordele, især mulighed for dynamiske sider, databaser mm, og så er det ovenikøbet ikke så svært. Hvis du har asp behøver du ikke andet end at omdøbe dine filer og så bruge ovenstående kode. Det er sikkert lige så nemt med php.
Avatar billede roenving Novice
17. august 2004 - 12:29 #7
Du behøver ikke engang asp/php, bare din server tillader SSI (server-side include) kan du gøre det (i hvert fald servere, som kører IIS kan !-)
Avatar billede oskar Nybegynder
27. august 2004 - 22:35 #8
Husk at lukke