Avatar billede carpediem Nybegynder
16. august 2004 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HtmlInputFile = Request.Form("file")

Jeg har lidt af et problem.
Jeg skal modtage nogle data fra en almindelig asp side. Bla en input type="file"
Jeg har lidt svært ved at forklare med ord hvad det er jeg skal, men det er noget lign.

System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputFile mediaField = new HtmlInputFile();
mediaField = Request.Form.Get("file");
Det kan man desværre ikke. Er der nogen der ved, hvordan jeg kan få medieField til at indeholde dataene fra mit formfelt "file"?
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. august 2004 - 16:41 #1
du kan angive runat="server" på din HtmlInputFile-kontrol - så kan du problemfrit arbejde med den i koden.
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. august 2004 - 16:43 #2
F.eks. sådan her i aspx-filen :
<INPUT id="File1" type="file" name="File1" runat="server">

Så kan du i koden angive den som :
protected System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputFile File1;

Og så få fat i filen med
File1.PostedFile

Har jeg misforstået hvad du ville ?
Mvh
Avatar billede bumle90 Nybegynder
16. august 2004 - 16:44 #3
Hey snepnet...Kan jeg ikke få dig til at kigge en tur herind :)
http://www.eksperten.dk/spm/529821
Avatar billede carpediem Nybegynder
16. august 2004 - 17:17 #4
Det var ikke lige det jeg mente. Men jeg har fundet en anden metode, så bare glem det igen.

HttpPostedFile mediaField;
mediaField = Request.Files["file"];
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. august 2004 - 17:25 #5
Nåja... jeg sidder da og sover :o)
Det der med at det kom fra en almindelig asp-side fik jeg ikke så fint fat i :o)
Sorry der carpediem
Mvh