Avatar billede d797fni Nybegynder
16. august 2004 - 12:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Optimering af upload

Hej

Jeg har et script som skal bruges til upload af filer til en database. Jeg bruger BinaryRead, men ved store filer går det meget langsomt.

Der kan forekommer upload af filer på 15-20 mb.

Er der andre muligheder??

Public Sub ParseData(maspRequest As ASPTypeLibrary.Request)
Dim totalBytes As Variant
Dim binData() As Byte
Dim cStartPos As Long
Dim cEndPos As Long

'---total bytes received
totalBytes = maspRequest.totalBytes

'---binary data
binData = maspRequest.BinaryRead(totalBytes)

'---file content start position
cStartPos = InStrB(1, binData, CRLF & CRLF) + LenB(CRLF & CRLF)

'---file content end position
cEndPos = totalBytes - (LenB(CRLF) + (InStrB(1, binData, CRLF) - 1) + Len("--") + LenB(CRLF)) + 1

'---filename
mFilename = ParseFilename(ToString(MidB(binData, 1, cStartPos)))

'---file content
mFileContent = MidB(binData, cStartPos, cEndPos - cStartPos)

End Sub
Avatar billede fennec Nybegynder
16. august 2004 - 12:12 #1
Du kunne evt bruge et uploadkomponent. ASPUpload eller ASPSmartUpload er 2 meget anvente komponenter.
Avatar billede d797fni Nybegynder
16. august 2004 - 12:16 #2
De to komponenter er ikke tilgængelige.

Data skal være af samme type som den BinaryRead afleverer.

Jeg hørt noget om stream, men ved ikke om jeg kan bruge det og hvordan.
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. august 2004 - 08:57 #3
Prøv at tage et kig på dette:
http://www.asp101.com/articles/jacob/scriptupload.asp

Du kan downloade koden via dette link eller via det andet link:
:http://www.asp101.com/articles/jacob/upload_files_without_com_v2.zip
Avatar billede d797fni Nybegynder
25. august 2004 - 08:27 #4
desværre kan ingen af de to gøre det godt nok. De benytte begge BinaryRead, og det er her kæde hopper af.
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. august 2004 - 09:29 #5
Jeg tror ikke du kan finde en uden BinaryRead da det er den måde man får inforamtionen fra browseren. Man bruge ADODB.Stream til download af filer måske det du tænker på??
Du kan overveje progress bar i uploaden:
http://www.motobit.com/help/scptutl/upload.asp