Avatar billede cyberm Nybegynder
16. august 2004 - 11:01 Der er 13 kommentarer

Nvidia gt eller ultra

Hej

Jeg ville hører om nogle måske kunne komme med et godt forslag da jeg er lidt i tvivl. Står og vil ha nyt GFX kort, men kan ikke blive enig med mig selv om det skal være et GT eller ULTRA kort. de nyeste test viser at de 2 kort ligger ret tæt op af hinanden. Men gælder det ikke kun til der kommer nye drivere fra Nvidia....?

Please hjælp
Avatar billede dragox Nybegynder
16. august 2004 - 11:03 #1
www.3dkort.dk - se sammenligning

Hvad vil du trække / spille med kortet? :)
Avatar billede cyberm Nybegynder
16. august 2004 - 11:04 #2
Det skal trække NWN og det kommene Sims 2 samt Battle for middle earth
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
16. august 2004 - 11:06 #3
Ultra versionen er bedst... Men der er jo også ultra extrem edition som er endnu bedre.
Avatar billede dragox Nybegynder
16. august 2004 - 11:08 #4
tja, tjek hvad din bundkort kan klare, og så ellers geforce da, nwn og sims2 battle er bygget op over openGL. ligesom doom3.

Der kan forkomme ATI problemmer nemlig ;)
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
16. august 2004 - 11:11 #5
Her er link til en omfattende test i doom3 hvor bla de to kort indgår. http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/08/12/7526327
Avatar billede cyberm Nybegynder
16. august 2004 - 11:13 #6
dragox: Ja ATI gider jeg ikke mere...har et Radeon 9700 som jeg efterhånden er træt af.
Da de fleste af mine spil er openGL baserede...
Avatar billede cyberm Nybegynder
16. august 2004 - 11:14 #7
mcpeterc: ja har set den...men GT er "kun" 10% langsommere end Ultraen...er det virkelig de 1000 kr mere vær for at få de 10% mere...
Avatar billede cyberm Nybegynder
16. august 2004 - 11:40 #8
hvad med MSI ultra...det kan jeg få til en god pris
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
16. august 2004 - 11:50 #9
Hvis man vil ha det bedste af det bedste så er det vil det værd.
Kan du ikke prøve smide et link til det MSIkort
Avatar billede cyberm Nybegynder
16. august 2004 - 12:08 #10
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
16. august 2004 - 14:55 #11
Jeg mente til der hvor du kan købe det. Det er fordi jeg selv skal have et, men Ultra modellen er da ikke released endnu?!?
Avatar billede cyberm Nybegynder
16. august 2004 - 15:52 #12
Nåå..nej det kan jeg desværre ikke. Køber det igennem en leverandør til mit arbejde, får det i løbet af næste uge.
Avatar billede cyberm Nybegynder
27. september 2004 - 09:20 #13
Nå men nu fik jeg endelig et kort Købte et Gforce6800 GT kort.

Det kører som en drøm...Sejt kort