Avatar billede pita- Nybegynder
15. august 2004 - 21:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Variabler i php

Hej

Jeg er relativt ny til php, men ikke til programmering jeg er kommet fra ASP.NET VB, så det er rimelig forskelligt fra hvad jeg tidligere har arbejdet med...

Men til mit problem, tit har jeg villet bruge variabler i sammenhæng med mysql query'er, men det virker som om mine variabler bliver opfattet som "rene" værdier:

mysql_query("UPDATE set blah=blah, blah2=bla3 WHERE ID='$variable' AND noget='$Variable2'") or die("Fejl");

Hvordan kommer jeg uden om dette? Og er det muligt at bruge variabler når man sender cookies fx:

if (!isset($_COOKIE['$ID'])) {
}

På forhånd tak!
Avatar billede pita- Nybegynder
15. august 2004 - 21:28 #1
Jeg flytter dette til programmerings-opgaver, da det virker som om det er der alle php spørgsmålene kommer ind...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. august 2004 - 21:28 #2
1.:
Prøv med:

mysql_query("UPDATE set blah=blah, blah2=bla3 WHERE ID='".$variable."' AND noget='".$Variable2."'") or die(mysql_error());

Bemærk mysql_error(), som giver dig en bedre forklaring hvis der er fejl.

2.:
if (!isset($_COOKIE[$ID])) {
}
Avatar billede pita- Nybegynder
15. august 2004 - 21:30 #3
Tak, du for dem!
Avatar billede pita- Nybegynder
15. august 2004 - 21:31 #4
Men hvordan giver jeg dig point? Er ny på eksperten...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. august 2004 - 21:31 #5
Du skal naturligvis også starte din query med:
"UPDATE tabel..." og så "SET blablabla..."
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. august 2004 - 21:31 #6
Jeg smider et svar, så kan du give mig point :)

Velbekomme
Avatar billede pita- Nybegynder
15. august 2004 - 21:32 #7
Sådan tror den er der nu..
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. august 2004 - 21:33 #8
Tak for dem.

En anden gang, så brug denne kategori til lignende spørgsmål:
http://eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/