Avatar billede fundi Nybegynder
15. august 2004 - 16:58 Der er 5 kommentarer

Hjælp min computer slukkede pludselig

HJÆLP !
Jeg havde min computer tændt, og pludselig slukkede den, og kun min ene cd-drev lyste, jeg kan nu ikke starte den, kun blæser og cd-rom drev lyser og der sker ikke andet...Hvad kan der være galt ???
Håber nogen kan hjælpe mig
Jeg har en AMD Athlon 1100
Hilsen Marianne
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2004 - 17:05 #1
hvad med at starte med en resset af din bios.
af med låget og find den jumper der sidder i nærheden af batteriet.
flyt den i henhold til manualen, eller tag batteriet ud ½ time
afbryd alt strøm inden du går igang!!!

siger ikke det virker, men det er da en nem start.
og der er andet vi kan prøve
Avatar billede fundi Nybegynder
15. august 2004 - 17:58 #2
tak for dit hurtige svar c-holst
Jeg kunne ikke finde den der jumper, er ikke særlig ferm i det med "computerindmad" :-) Men jeg har prøvet, at tage batteriet ud 1/2 time som du skrev. DESVÆRRE uden resultat, stadig kun blæser og det ene cdrom drev som lyser, det lyser to steder...
Håber, at du eller andre har et andet forslag :-)
K.H Marianne
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2004 - 19:03 #3
de fleste af dine pcikort kan sikket undværes i et begrænset omfang.
pil dem alle ud,
start op med en ramblok,
de absolut nødvendige drev,
standartsettings i din bios,
Reeset din bios, med jumperen ved batteriet, konsultermanualen!!!
Pil netkortet ud/pil netstikket ud, hvis det er onboard:-)

ud med alle usbenheder

kort sagt, tilbage til scratch og så må vi få den til at køre derfra

kigger ind i morgen og ser hvordan det går
Avatar billede fundi Nybegynder
17. august 2004 - 08:51 #4
Hej c-holst
Jeg var desværre ikke online i går, så jeg har ikke fåetprøvet dit seneste forslag. Jeg vender tilbage når jeg har prøvet det du skriver :)
K.H Marianne
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 21:57 #5
Har du brug for mere hjælp, ellers må du genre lukke tråden, så andre også kan få glæde af den

mvh
carsten