Avatar billede jhlm Nybegynder
26. februar 2001 - 17:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Textbox vil ikke tage fokus

På en form har jeg et textbox objekt. teksten i textbox objektet bliver opdateret i en forløkke. For hvert gennemløb i forløkken skal teksten vises, dvs. brugeren skal bestemme, hvornår teksten skal opdateres (næste gennemløb i forløkken).
Problemet er at textbox objekt ikke tager fokus for hvert gennemløb i forløkken og det er derfor kun teksten for sidste gennemløb, der vises.
setfokus virker ikke
Avatar billede billeschou Nybegynder
26. februar 2001 - 17:34 #1
noget kode tak :)
Avatar billede jhlm Nybegynder
26. februar 2001 - 17:54 #2
Eksempel:

*********************************************
for i=intN to 0 step -1

  strTekst = \"\"
  for j=i to 0 step -1
      strTekst=strTekst & vbCrLf
  next j

  frmEksempel.txtboxEksempel.text=strTekst
  frmEksempel.show
next i
***********************************************

Det er for hver \'i\' gennemløb at txtbox skal tage fokus.

hilsen jhlm

Avatar billede jhlm Nybegynder
26. februar 2001 - 17:57 #3
Det er selvfølgelig klart at strTekst ikke er tom og at den i \'j\' løkken bliver længere og længere. Det væsentlige er, at \'i\' løkken ikke stopper efter hver \'j\' gennemløb
Avatar billede billeschou Nybegynder
26. februar 2001 - 17:58 #4
det er jo bare en masse tomme linier... jeg kan ikke se at du prøver at give textboksen fokus noget sted
Avatar billede billeschou Nybegynder
26. februar 2001 - 17:59 #5
havde ikke set sidste besked...
Avatar billede jennemaan Nybegynder
26. februar 2001 - 19:46 #6
frmEksempel.show
.

I eventen for en knap eller whatever på frmEksempel kører du så:

for i=intN to 0 step -1
  strTekst = \"\"
  for j=i to 0 step -1
      strTekst=strTekst & vbCrLf
  next j
  frmEksempel.txtboxEksempel.text=strTekst
  Doevents \'Eller frmEksempel.txtboxEksempel.Refresh
next i

/Jennemaan
Avatar billede jhlm Nybegynder
26. februar 2001 - 20:28 #7
>Jennemaan: Det virker ikke. Pointen er at teksten bliver vist, men det går så stærkt at man ikke kan nå at se teksten. Løkken stopper ikke efter at tekststrengen er ændret.
Avatar billede nolle_k Nybegynder
27. februar 2001 - 14:27 #8
frmEksempel.txtboxEksempel.Setfocu
Avatar billede nolle_k Nybegynder
27. februar 2001 - 14:27 #9
SetFocus selvfølgelig!
Avatar billede jennemaan Nybegynder
27. februar 2001 - 14:35 #10
Vil du have at løkken stopper når den har opdateret feltet eller hvad? -Hvis ja, hvornår skal den så fortsætte???
Avatar billede jhlm Nybegynder
27. februar 2001 - 15:13 #11
Efter hvert \'i\' gennemløb skal teksten i txtboxEksempel vises intil brugeren vil fortsætte (f.eks ved at trykke på en ok knap). Dvs. \'i\' løkken skal pauses efter at \'j\' løkken har kørt og teksstrengen dermed er opdateret. SetFokus stopper ikke \'i\' løkken.
Forstil jer MsgBox - koden fortsætter ikke før brugeren trykker ok. Det er det samme jeg ønsker at opnå.
Avatar billede jennemaan Nybegynder
27. februar 2001 - 15:22 #12
for i=intN to 0 step -1

  strTekst = \"\"
  for j=i to 0 step -1
      strTekst=strTekst & vbCrLf
  next j

  frmEksempel.txtboxEksempel.text=strTekst
  frmEksempel.show vbModal  \'<---- Du viser formen modal...
next i

/Jennemaan
Avatar billede jhlm Nybegynder
27. februar 2001 - 15:40 #13
Det virker!!!

Jennemaan> Tak skal du have.

Hilsen jhlm