Avatar billede branner Nybegynder
26. februar 2001 - 15:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Gratis Index

Gratis Index har netop skiftet design, og i den forbindelse kunne vi godt tænke os konstruktiv respons.
Er farverne velvalgte?
Er overskriften for kedelig?
Er det let at navigere?
Hvordan er søgefunktionen?
Siderne er testet igennem med IE, Netscape og Opera på en Windows-maskine,
Vi er meget interesserede i at høre fra Mac-brugere, samt folk der bruger andre browsere om alt fungerer som det skal.

Jeppe Branner
Avatar billede blazer Nybegynder
26. februar 2001 - 15:16 #1
ja..det er meget pænere end før.....
Avatar billede blazer Nybegynder
26. februar 2001 - 15:16 #2
hvorfor glemmer folk ALTID at skrive url? hvor svært kan det da være?
Avatar billede zenile Nybegynder
26. februar 2001 - 15:17 #3
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. februar 2001 - 15:20 #4
Noge af grafikken passer ikke rigtig ind... hov det var en plet på min skærm.
Det er fantastisk så meget nogle kan få ud af så lidt... hvor meget fylder hele sitet?

Noget af det vigtigste for en webside er at eksponere den for brugerne, det bør du nok arbejde lidt mere på!
Avatar billede engberg Juniormester
26. februar 2001 - 15:23 #5
Ser fint ud, men henne der Mailinglise - hvem er det??  ;-)

(Under \"gratis for alle\")
Avatar billede spectual Nybegynder
26. februar 2001 - 15:25 #6
:D
Avatar billede branner Nybegynder
26. februar 2001 - 16:05 #7
blazer>> Ups, ja det glemmer man let i farten.
Avatar billede branner Nybegynder
26. februar 2001 - 16:07 #8
tommyf>> forstår ikke helt hvad du mener, mener du ikke der er grundlag for websiden, eller hvad? Jeg kan ikke svare på hvor meget den fylder da siderne genereres fra en database, men alle filer + billeder fylder 956 kb.
Avatar billede branner Nybegynder
26. februar 2001 - 16:07 #9
engberg>> er rettet nu, tak for påmindelsen :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. februar 2001 - 17:53 #10
i dit frameset skriver du rows=\"*,0\", dvs du siger der skal opdeles i 2 frames. men der er kun en.

<FRAMESET ROWS=\"*,0\" BORDER=0 FRAMEBORDER=no>
<FRAME SRC=\"http://users.cybercity.dk/~cfs5979/gratis/index.html\" NAME=\"_pi_main_\">
<NOFRAMES>

Netscape viser tom side.
Avatar billede branner Nybegynder
26. februar 2001 - 18:30 #11
jakoba>> Der er ikke noget frameset på Gratis Index, koden kommer fra det tidligere design, som du sikkert har besøgt før, og din browser henter siderne fra cachen.
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. februar 2001 - 18:42 #12
branner<--> Dårlig joke, bare fordi der ikke var nogen URL.
Men det er en udemærket hjemmeside, imponerende let at navigere rundt på...
www.awardz.dkfindes ikke længre.
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. februar 2001 - 23:01 #13
Tak. Anden gang gik det bedre.

God meny og gennemførte brødkrummer.

Lidt forvirring med fremad/tilbage links der nogengang visrs som pile og nogen gange som tekst. Og mangler lidt forklaring: tilbage til hvad? sidste side? eller forrige sibling i træstrukturen? Hvis sidste side hvorfor så en fremad knap? Træstrukturen er ikke rigtig sekventiel nok til at kunne bære siblinglinks.

Ordet navigation: i brædkrummelinien bryder med at alt andet på linien er links, hvad med at skippe det?

Evt skrive startside eller forside istedet for start. start er lovlig generelt og har fået afvigende betydning af Win95..Win2000 styresystemerne.

I gør en masse information findbar på stilfærdig funktionel måde. En god side der kan bruges til noget.

symbolerne ved de enkelte gratis ting forklares ikke i helpteksten, det bør de. Og både flag og stjerne bør have en alt tekst ligesom download og uddybende tekst. Flag er rimelig nem at gætte: \"på dansk\" ikke? Men stjerne er svær. Een-stjernet betyder som oftest \"ikke ret god\" men jeg tipper i mener \"vældig god\".

Dejlig side den er hermed bookmarked.

mvh JakobA
Avatar billede branner Nybegynder
27. februar 2001 - 00:01 #14
jakoba>> Tak for god kritik :)
jeg har prøvet at kigge på de forskellige ting du nævner.
Fremad/tilbage linksene skulle da kun være pile, hvornår er pilene væk?
Pilene svarer faktisk bare til history-pilene i din browser.
Ordet navnigation synes jeg er nødvendigt, da det ellers kan virke meget forvirrende.
Jeg har rettet \"Start\" til \"Forside\", god idé.
Mht. til symbolerne så kan der klikkes på ordet \"Symboler\" for at få forklaringer i et popup-vindue, hvilket også er nævnt på hjælpe-siden. Alle symboler har ALT-tekster, virker det ikke?
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. februar 2001 - 00:16 #15
Efter mouseover på pilene står de som tekster. og sådan bliver de stående.
Jeg forsøgte nogen gange men fik ingen alt tekst på flag og stjerne.
For en erfaren webbygger som dig har ordet navigation en indlysende relevant betydning. For nybegyndere er det noget med skibe. (\"brødkrummer:\" ville være ligeså forvirrende)

mvh JakobA
Avatar billede skadedyr Nybegynder
27. februar 2001 - 20:51 #16
En fin side. men måske at menuen er lidt kedelig, den minder for meget om windows måde at lave menuer på. Skriften står med småt selv i 800x600, det skrevne med med skrå skrift flader for meget ud, her hos mig i al fald.