Avatar billede psn Nybegynder
09. august 2004 - 12:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse af ms sql select statement til access

Hej!

Er der nogle der kan oversætte følgende ms sql select statement til noget som access kan fatte?

DECLARE @all int
SELECT @all = count (*) from poll_results

DECLARE @svar1 decimal SELECT @svar1 = count (*) from poll_results where answer=1
DECLARE @svar2 decimal SELECT @svar2 = count (*) from poll_results where answer=2
DECLARE @svar3 decimal SELECT @svar3 = count (*) from poll_results where answer=3

SELECT @svar1*100/@all as[svar1],
(SELECT @svar2*100/@all)  as[svar2],
(SELECT @svar3*100/@all) as[svar3],
(SELECT count (*) from poll_results) as [svar]
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2004 - 13:21 #1
Mig bekendt, kan access forstå SQL og du behøver ikke oversætte, hvis du har lavet en forbindelse til accessbasen skulle det kører
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2004 - 14:02 #2
Access forstår SQL. Men ikke den SQL dialekt (ligner SQLServer T-SQL).

De fleste ville nok lave den som 2 queries:

SELECT COUNT(*) FROM poll_results

SELECT answer,COUNT(*) FROM poll_results GROUP BY answer

og så lave procent beregningen i applikationen.

Hvis applikationn er Access forms/reports mener jeg at der er features til
at gøre det meget nemt.
Avatar billede psn Nybegynder
09. august 2004 - 22:15 #3
så er jeg tilbage igen.. Arne v, du har ret i at det er T-SQL, og jeg har også valgt at følge dit forslag, og det virker fint. Jeg takker. Smid et svar, så smider jeg lidt point.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2004 - 22:17 #4
ok