Avatar billede elko Nybegynder
09. august 2004 - 00:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bruge af Header

Her er en fejl jeg ikke kan se
Det er php jeg kalder når den er kørt skulle den gerne load en anden
Header("Location: olieborsen.php"); men den skrive bare

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /public_html/php/db-connect.php:8) in /public_html/php/betalolie.php on line 28

<?

session_start();

$antal = $_POST["antal"];
$brugernavn = $_SESSION["bruger"];

include("db-connect.php");

$res = mysql_query ("select * from bruger where brugernavn='$brugernavn'");
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
$penge = $row["antalkr"];
$olie = $row["olie"];
}

$res = mysql_query ("select * from olie");
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
$pris = $row["pris"];
$totalantal = $row["totalantal"];
}

$olieantal = $antal / $pris;

$totalolie = $totalantal - $antal;

mysql_query ("update bruger SET ");

Header("Location: olieborsen.php");

?>
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2004 - 00:28 #1
Prøv at ændre

mysql_query ("update bruger SET ");

til

mysql_query ("update bruger SET ") or die(mysql_error());

Det ligner at du får en fejl og derfor udskriver noget før din header. Alternativt indeholder db-connect.php nogle mellemrum eller blanke linier
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2004 - 00:29 #2
Hmm.. du er sikker på du ikke har noget output før din header?
Ellers kan du indsætte ob_start(); før din session_start();
Så vil den se igennem finger med den warning.
Avatar billede elko Nybegynder
09. august 2004 - 00:40 #3
Ny fejl
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

db-connect.php er sådan ud
<?
mysql_connect("localhost", "XXXX", "XXXXXX");
mysql_select_db("tmin1dk_oeo");
?>

Min fil ser saadan ud nu
<?

session_start();

$antal = $_POST["antal"];
$brugernavn = $_SESSION["bruger"];

include("db-connect.php");

$res = mysql_query ("select * from bruger where brugernavn='$brugernavn'");
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
$penge = $row["antalkr"];
$olie = $row["olie"];
}

$res = mysql_query ("select * from olie");
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
$pris = $row["pris"];
$totalantal = $row["totalantal"];
}

$olieantal = $antal / $pris;

$totalolie = $totalantal - $antal;

mysql_query ("update bruger SET ") or die(mysql_error());

Header("Location: /olieborsen.php");

?>
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2004 - 00:43 #4
update bruger SET er jo heller ikke en gyldig SQL-sætning. Såe... :)
Avatar billede elko Nybegynder
09. august 2004 - 00:52 #5
Lave ikke den fejl mere men
Olie butikken.

Du har lige nu 40000 tønder olie.

Du har råd til at købe 18519 tønder olie - Pris per tønde olie er 54,-
Der er 1000000000 tønder olie til salg på verdensmarket Hvormange vil du købe?

Når man trykke købe lave den ikke fejl nu men købe man fx 1 skulle ens antal tøner jo strige og ens kr falde samt verdenmarket falde med 1 Men der ske ingen ting
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2004 - 09:02 #6
Du opdater jo kun infoen ved brugern, om det antal tønner han køber.
Hvis antal tønner og pris skal falde, skal du vel også opdater din olie tabel?
Avatar billede elko Nybegynder
09. august 2004 - 09:03 #7
Den opdate ikke bruges kr eller olie. noget du kan hjælp mig med for flere "point" min msn er michael@edf.dk
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2004 - 09:07 #8
Du behøver skam ikke sætte flere points af.
Hvad ændret du din "update bruger SET" til ?
Avatar billede elko Nybegynder
09. august 2004 - 14:24 #9
det virker findt den lave ikke fejl har ikke lavet den om til noget men har bruge for hjælp til noget som ikke lige til at forklar har du icq / msn ?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2004 - 17:44 #10
Hmm.. normalt yder jeg ikke support over icq/msn.
Men du kan da smide min msn på msn[at]cypermann[dot]dk
Jeg laver blot en log, og smider herind, så andre også kan få glæde af det. Da dette jo er en skrevet regl her på exp.dk