Avatar billede jrasmus Nybegynder
08. august 2004 - 17:30 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

trojan horse proxy.4.bp

når jeg kører ad-aware finder programmet følgende:

virus
trojan horse proxy.4.bp
is found on file
c:\system volume information\_restore{57049eds-3afb-4267-904d-cdodo4e8b777}\rp28\a0005612.exe

to remove this virus, pls run avg for windows.

hvad er det for noget og hvordan fjerner jeg det nemmest. jeg bruger avg antivirus system - gratis versionen, men 'avg for windows' er det et 'købe program' eller hvad. håber der er nogen der kan hjælpe mig med at slippe af med denne trojaner.
mvh/jørgen
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. august 2004 - 17:33 #1
Den ligger i systemgendannelsen. Slå den fra og genstart.
Avatar billede arlet Juniormester
08. august 2004 - 17:33 #2
Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

og kør et fuld scan med denne http://www.arlet.dk/mwti.htm
Avatar billede jrasmus Nybegynder
08. august 2004 - 17:50 #3
forevernewbie
tak for dit hurtige svar. det virkede, efter at have slået systemgendannelsen fra og genstartet finder ad-aware ingen trojanere mere. men hvad nu, kan jeg nu slå systemgendannelsen til igen, eller hvad ????
Avatar billede arlet Juniormester
08. august 2004 - 17:53 #4
Jeg syntes lige at du skulle scanne med det program jeg linkede til, inden du slår systemgendannelsen til igen...

Bare for en sikkerhedsskyld*S*
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. august 2004 - 17:55 #5
Jep, god ide at følge arlets råd, og derefter slå systemgendannelse til igen.
Avatar billede jrasmus Nybegynder
08. august 2004 - 18:48 #6
har nu forsøgt at installere og scanne med det foreslåede program. jeg havde det liggende i forvejen - men dog var den frie periode udløbet, så jeg fjernede programmet. alligevel bliver den ved med at henvise til at det allerede eksisterer, og jeg får en rubrik frem med 3 muligheder: buy trojan hunter now eller install license file eller exit. hvad gør jeg forkert ??
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. august 2004 - 18:54 #7
Hmm, Det var nu e-scan som arlet linkede til, prøv lige at køre den http://www.arlet.dk/mwti.htm, så kigger vi på trojanhunter bagefter.
Avatar billede jrasmus Nybegynder
08. august 2004 - 19:03 #8
altså - når jeg går ind på www.arlet.dk/mwti.htm så kommer der noget om 'kaspersky engangsscanner', er det det jeg skal downloade ??
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. august 2004 - 19:05 #9
Jep, bare følg anvisningerne på arlets side.
Avatar billede arlet Juniormester
08. august 2004 - 19:08 #10
Ja, det er den kaspersky engangsscanner*S*

Den skulle være super effektiv..
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. august 2004 - 19:11 #11
Ja, den finder som regel noget på alle maskiner.
Avatar billede jrasmus Nybegynder
08. august 2004 - 19:38 #12
kaspersky kommer med flgd:
virus log information
file c:\progra~1\realvnc\winvnc\winvnc.exe tagget as not-a-virus:risk ware.remote admin.winvnc-based.c.no action taken

denne meddelelse står enslydende 3 gange under hinanden.

hvad gør jeg så ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. august 2004 - 19:44 #13
Det er ikke snavs, e-scan scan flager den som risikabel. Hvis du slår "tilladelse til fjernsupport" fra, tror jeg ikke den viser det mere. Tjekker lige hvordan man gør.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. august 2004 - 19:56 #14
For XP er det: start>programmer>kontrolpanel>ydelse og vedligeholdelse>system, fanebladet
"fjernforbindelse". Fjern fluebenet her, så tror jeg ikke den viser det mere. Men under alle
omstændigheder har du ikke virus.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. august 2004 - 20:07 #15
Jeg vrøvler vist*S*, det er det her program den viser. Bruges Bla.a til fjernsupport. Hvis du ikke kender så afinstaller det. Men det er ikke snavs. http://www.realvnc.com/
Avatar billede jrasmus Nybegynder
08. august 2004 - 20:11 #16
mange tak for hjælpen til jer begge
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. august 2004 - 20:15 #17
Velbekommen, godt vi fik klaret det *S*
Avatar billede Jensen DK Novice
16. september 2007 - 06:56 #18
Du må acceptere svaret så spørgsmålet kan blive lukket.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. juli 2008 - 15:50 #19
Tak for point