Avatar billede wip13 Nybegynder
05. august 2004 - 21:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

auto reload af side og post

jeg vil gerne have min side til at reloade sig selv og sende f.eks. en variable der indeholder et tal hvor der bliver lagt 1 til hver gang det sker. OG det skal foregå via post og IKKE get....hvordan gør jeg det?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. august 2004 - 21:57 #1
Lav en form med et hidden felt?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2004 - 22:03 #2
<input name="variabel_navn" type="hidden" value="variabel_vaerdi">
Avatar billede hf Nybegynder
05. august 2004 - 22:20 #3
Er det ved tryk på en knap at siden skal reloade sig selv?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2004 - 06:53 #4
jeg er egentlig heller ikke med?... skal det for evigt reloade sig selv f.eks. hver 3. sekund, og så skal den lægge 1 til en variabel..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 07:52 #5
<?php
if(isset($_POST["variabel"])){
$variabel = $_POST["variabel"]++;
}else{
$variabel = 1;
}
?>
<form name="f" method="post" action="<?php $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>">
<input type="hidden" name="variabel" value="<?php print $variabel; ?>">
</form>

<script>
function du(){
document.f.submit();
}
tid = setTimeout("du()",3000); // 3 sekunder;
</script>

/Nikolaj
Avatar billede wip13 Nybegynder
06. august 2004 - 10:56 #6
jes, det var meningen at den selv skulle reloade, hvis bare ikke hvordan jeg fik den til at "trykke" på submit automatisk!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 11:07 #7
tak for point :))
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2004 - 14:14 #8
hvordan trykker den der automatisk på submit?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 16:06 #9
function du(){
document.f.submit();
}
tid = setTimeout("du()",3000); // 3 sekunder;
</script>

det er timeren der efter 3 sekunder kalder funktionen der submitter
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2004 - 20:23 #10
ok.. er det javascript?

og skal den ikke til at loade alle billeder igen, dvs. at den tager 2-8 sekunder om at opdatere?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 20:42 #11
1. Ja
2. Både og. I langt de fleste tilfælde vil billederne kunne hentes fra cachen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. august 2004 - 20:43 #12
Men det vil ikke være anbefalelsesværdigt på en grafiktung side.