Avatar billede supermand69 Nybegynder
04. august 2004 - 21:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

div float

Jeg har to <div> ved siden af hinanden i en <td>

<div id="div_left" style="float: left;"></div>
<div id="div_right" style="float: right; width: 300px;"></div>

Hvordan kan jeg få den venstre <div> til at slutte helt tæt op ad den anden??
Avatar billede supermand69 Nybegynder
04. august 2004 - 22:01 #1
og det skal være uden at man sætter en fast bredde på den venstre <div>
Avatar billede roenving Novice
04. august 2004 - 22:09 #2
Avatar billede supermand69 Nybegynder
04. august 2004 - 22:13 #3
nåh, så du vidste det godt alligevel?? hehe
Avatar billede detverdner Nybegynder
04. august 2004 - 22:27 #4
Har du et eksempel eller noget mere kode (HTML og CSS)? Hvis div_right sættes med float: left; samler du de to div'er. Men jeg er i tvivl om det er sådan, du mener.
Avatar billede roenving Novice
04. august 2004 - 22:32 #5
>>detverdner

Har du kigget på linket til hans tidligere spørgsmål ?-)

-- og hvis du sætter float:left; vil den gøre præcis det: flyde helt ud til venstre margen, når den anden div ikke har en bredde !-)
Avatar billede detverdner Nybegynder
04. august 2004 - 22:45 #6
Nej, I skrev mens jeg testede og arbejdede på et svar - glem jeg blandede mig ;)
Avatar billede supermand69 Nybegynder
18. august 2004 - 12:22 #7
lukker