Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2001 - 21:20 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Compilor

Er der nogen der har lavet en compilor der kan compilere delphi projekter som man kan inkludere i sine programmer.
hvis ja hvor finder jeg det.
Mvh. Simon
Avatar billede pellelil Nybegynder
26. februar 2001 - 07:24 #1
Ja, Borland har lavet en der virker meget godt - de kalder den \"Delphi\"  :-)
Avatar billede martinlind Nybegynder
26. februar 2001 - 10:12 #2
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2001 - 19:10 #3
Til Pellelil
Jeg ved ikke om man må inkludere den i sine egne programmer, vis du ser efter vil jeg sende den med mit program

Til Martin
Kan du ikke sig lidt nærmere hvor den er jeg har set efter den i en halv time og har ikke fundet den.

Tak for begge \"svar\".

Mvh. Simon
Avatar billede martinlind Nybegynder
26. februar 2001 - 20:50 #4
Brug linket og registrer dig det koster ikke noget og det er et godt program der virker, jeg er selv fortiden igang med at lave hjælp til det.

/Martin
Avatar billede pellelil Nybegynder
27. februar 2001 - 07:19 #5
tankred> Da jeg læste martinlind\'s svar kunne jeg se at jeg åbenbart havde misforstået dit spørgsmål. Men når sandheden skal frem så var det vel nærmere en Parser du eftersøgte !?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2001 - 14:39 #6
??????????????????
hvad mener du pellelil
det jeg skal brug er noget til at lave et program ud fra en projektfil. ogse for folk der ikke har delphi.
Jeg vil nemlig lave et program der skal gøre det ledt at lave programmer af forskellig art.
derfor ved jeg ikke om jeg må inkludere delphis compilor

Mvh. Simon
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2001 - 14:49 #7
Jeg siger tak for linket (der er en del jeg måske kan bruge til noget andet) men jeg synes ikke at jeg kan finde en compilor
Hvad hedder den.

Mvh. Simon
Avatar billede pellelil Nybegynder
27. februar 2001 - 14:51 #8
Du MÅ IKKE inkludere Delphi\'s compiler. Hvis dine brugere/kunder har brug for en sådan skal der købes en licens. DWS er en pascal/delphi script parser. DWS kan således \"fortolke\" pascal sproget.

Lad mig spørge HVORFOR har du brug for en compiler ?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2001 - 19:04 #9
En compilor er ikke nødvendig men ellers er et kundem der har dilhi der kan bruge det program jeg er ved at lave jeg vil ellers gerne have at andre kan bruge det.

Mvh. Simon
Avatar billede pellelil Nybegynder
28. februar 2001 - 20:55 #10
Que? Når du kompiler dit Delphi program så kommer der en EXE fil ud af det, og denne kan andre godt bruge uden at Delphi er installeret ?

Hvad er problemet !?
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2001 - 09:44 #11
problelmet er at andre der bruger mit program kommer til at lave nogle projektfiler til delphi
programmet skal bruges til lettere at lave et program
Avatar billede pellelil Nybegynder
01. marts 2001 - 11:18 #12
Jamen så har de vel også en delphi ? (hvorfor ellers skulle de lave Delphi projekt filer?)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2001 - 16:23 #13
De laver dem ikke det gør det program jeg laver

Undskyld det sene svar men vores computer gik ned.

Mvh. Simon
Avatar billede timit Nybegynder
04. marts 2001 - 18:03 #14
Der findes en free compilor, undskyl men jeg ved ik hvor.
Avatar billede timit Nybegynder
04. marts 2001 - 18:08 #15
Kig her
//www.torry.net/vcl/science/expressions/fcd4.zip
Avatar billede timit Nybegynder
04. marts 2001 - 18:11 #16
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2001 - 19:14 #17
Tak Dem prøver jeg

Mvh. Simon
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2001 - 19:12 #18
Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre
jeg har hentet copascal ned hvor er prorammet jeg har prøvet at finde ud af en måde at lave det på

Mvh. Simon
Avatar billede martinlind Nybegynder
07. marts 2001 - 23:16 #19
Hvis jeg var dig ville jeg lave en lille compiler/execute stub og bruge DWS2, det virker fint er hurtig og kan det du har brug for inc. user functions laver i DELPHI og compileret ind i din execute\'r stub.

/Martin
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 21:16 #20
????????????  execute\'r stub
Jeg er ikke helt med på dit svar
med dws2 mener du vel \"DWSII Classwrapper Beta 1\"

Jeg kan se at den forlanger delphi 5
og jeg har kun delphi 3 kan den ogse bruges i delphi 3

Mvh. Simon
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. marts 2001 - 09:50 #21
Nej Jeg Mener DelphiWebScript version 2 ( DWSII )
det har ikke lige noget med classwrapperen at gøre. En stub er det samme som WinZip bruger når de laver en selvudpakkende Exe-fil det er en lille stump kode der kan pakke en zipfil ud som ligger i forlængelse af exe-filen.

Også er Timen forbi, du får ikke mere for snollede 5 point.
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
09. marts 2001 - 14:18 #22
hmmm.....tjek http://www.thefreecountry.com/developercity/pascal.html. 5 point er MEGET lidt.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2001 - 21:26 #23
Fint i får flere point

Kan du lige sige vilken af dem jeg skal bruge

Mvh. Simon
Avatar billede martinlind Nybegynder
11. marts 2001 - 12:29 #24
Det er sku ikke mange point du vil slippe for alle de spørgsmål *S*, men jeg vil nu stadig foreslå at du hente DWS2 er i Beta 9.1 nu mener jeg den nyeste heder, det køre rigtig godt, og du gør det at du installere det, laver et nyt project smider en DWSII comp. og en DWSFunc comp. på så kan du lave alle de userfunc. du vil desigtime lave kode til at du kan compile og execute med nogle commandoline cmd.\'s.
Compilere dit project og du har en exe fil på ca. 500k der kan compile og execute næste delphi kode.

/Martin
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2001 - 18:18 #25
Jeg aksepterer jeres svar for de er nok rigtige men jeg opgiver at forstå dem
jeg kan bgue noget af det

Mvh. Simon
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
12. marts 2001 - 09:07 #26
vælg enten GNU pascal eller Freepascal.