Avatar billede pallepop Nybegynder
02. august 2004 - 16:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dynamiske user controls i .net

Hej Eksperter.

Jeg har brug for at kunne hente redigerede tekster (textbox) fra et datagrid som ligger i en usercontrol, der bliver loaded via en anden user control.

Jeg kan godt editere de data som der bliver hentet når user controllen bliver loaded. Men når jeg kommer ind i update-eventen, får jeg det tekst-værdier som lå der da den blev loaded, istedet for det som er skrevet ind i editmode.

Håber at nogen kan give mig et kvalificeret svar.
Avatar billede krestionsen Nybegynder
02. august 2004 - 16:29 #1
Du skal huske at når du har tilføjet en update link til din datagrid, skal du lave en metode som f.eks. Private Sub dgridAndeby_UpdateCommand(ByVal ..., hvor du indsætter alt det kode der skal ske, når man trykker på update:
Prøv at kigge du dette link:

http://www.kursusmaterialer.dk/ASP.NET_II/Dataset_og_datagrid_objektet/Ret_post.aspx
Avatar billede krestionsen Nybegynder
02. august 2004 - 16:30 #2
Avatar billede Slater Ekspert
02. august 2004 - 17:13 #3
Erh.. Det her er C#, ikke ASP.NET?

Generelt synes jeg bare UserControls i C# er noget lort. I Visual Studio.NET, nægter de at virke i designeren, selvom de virker i koden, og fint kan compiles.
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
02. august 2004 - 17:14 #4
Laver du en databind i din Page_Load? Sørg for kun at databinde datagriddet når det ikke er et postback.
Avatar billede pallepop Nybegynder
03. august 2004 - 07:48 #5
viperine..... Det er jeg der er eksperterne, så det kan godt være at spørgsmålet skulle være under asp.net.

krestionsen og jepsen999.... Det er ikke et datagrid spørgsmål, jeg har styr på datagrid'et, page_load og med hensyn til postback, så er det altid postback, når man loader en control i en event.
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
03. august 2004 - 07:53 #6
OK, - problemet med at du får fat i gamle data lyder bare som om du laver en databind før du fik dit update-event. Page_load bliver jo kaldt umiddelbart før update-proceduren.
Avatar billede pallepop Nybegynder
03. august 2004 - 11:03 #7
Der bliver ikke databinded inden jeg prøver at hente værdierne ud.
Det kan se ud til at det kan have noget med at jeg har en side som loader en control, der via en event loader en anden control, hvis event bliver forstyret (overrided) af en en pageload eller lign.
Avatar billede pallepop Nybegynder
09. august 2004 - 09:06 #8
pis....