Avatar billede guttler Nybegynder
29. juli 2004 - 22:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

fra router til router til maskine

Hej,

Jeg har en forbindelse ind i min lejlighed som bliver tildelt via en router i kælderen. Routeren sørger for at dele en forbindelse til ca. 30 lejligheder. Jeg havde før en anden privat bredbåndsforbindelse hvor jeg også havde min egen router tilkoblet så jeg kunne dele min egen forbindelse.

Nu er problemet at jeg ikke kan få forbindelse igennem min egen router ved den nye bredbåndsforbindelse. Hvis jeg lader forbindelsen gå direkte ind i min maskine uden om min egen router, fungerer det fint. Men hvis jeg lader det gå via routeren fungerer det ikke. Jeg kan heller ikke få kontakt til routeren via en browser mere. Jeg har indtryk at det nok er noget med at begge routere prøver at tildele mig det samme IP, og at det så derfor går i kage?!? Hvad gør man?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
30. juli 2004 - 00:29 #1
du skal nøjes med at bruge switch delen i din egen router, så burde det virke...
Avatar billede guttler Nybegynder
30. juli 2004 - 09:09 #2
nå ok, hvordan gør jeg det så? Jeg har en DI-604
Avatar billede kenp Novice
30. juli 2004 - 09:53 #3
sætte det til i lan portne i stedet for WAN også deaktiver DCHP i din router.
Avatar billede benneharli Juniormester
30. juli 2004 - 21:58 #4
Sæt din PC til din DI-604, og søg for at der ikke sidder andet i.
Gå ud i prompten og skriv "ipconfig /renew"
Åbn din router. (Du kan se dens IP-adresse ude i prompten.)
Ude til venstre er der 4 knapper. Den nederste hedder DHCP.
Tryk på den og klik på "Disabled" oppe for oven.
Tag strømmen fra og sæt stikket fra "bolignetværket" i en af de 4 LAN porte.
Sæt nu din PC i i en af LAN portene og skriv "ipconfig /renew" i prompten.
Avatar billede guttler Nybegynder
03. august 2004 - 20:46 #5
Har nu prøvet hvad benneharli skrev, men det eneste der sker er at den står og tænker i flere minutter og ender med at skrive: "Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen LAN-forbindelse: Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout."......
Avatar billede kenp Novice
03. august 2004 - 20:55 #6
prøv at b4ruge et krydset kabel i stedet for et alm lige!

eller skift ip-range på din router også sæt den tilbage til dhcp.
Avatar billede guttler Nybegynder
03. august 2004 - 20:57 #7
ok, hvad vil et krydset kabel sige? Og hvordan skifter jeg ip-range på min router når jeg ikke kan komme i kontakt med den?
Avatar billede benneharli Juniormester
04. august 2004 - 00:29 #8
1:Her er et link til at lave et selv. Ellers må du købe et.
http://www.makeitsimple.com/how-to/dyi_crossover.htm

2: Jeg går ud fra at der på routeren er en eller anden form for reset knap. Det lyder som om den ikke længere er DHCP server, og at du ikke har dens IP adresse.

(Ved du forresten om din PC er sat op til at køre med statisk IP-adresse?)
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 18:57 #9
Sker der noget?
Avatar billede benneharli Juniormester
12. september 2004 - 02:42 #10
Lukker du ikke lige den her ;-) Bare så der ikke ligger point ude der ikke bliver brugt til noget...
Avatar billede guttler Nybegynder
13. september 2004 - 08:53 #11
jo, ked af det har taget lidt lang tid. Men det viste sig at det var et krydset kabel der skulle til.
Avatar billede guttler Nybegynder
13. september 2004 - 08:57 #12
så kenp, gider du ikke lægge et svar, så du kan få pointene?
Avatar billede kenp Novice
13. september 2004 - 13:25 #13
.
Avatar billede benneharli Juniormester
20. september 2004 - 01:17 #14
Lukketid?