Avatar billede martintarp Nybegynder
29. juli 2004 - 13:21 Der er 12 kommentarer

Tekst i en textbox forsvinder

hej

jeg har en textbox på en asp.net side. Denne textbox skriver jeg en lille tekst i og trykker på en button. Men når jeg trykker på knappen, så forsvinder teksten i textboxen inden jeg kan få fat i den.

Jeg ved at det har noget med at gøre med at siden bliver posted tilbage og derved læses ind igen hvor textboxen derfor er tom.

Kan teksten på en eller anden måde bevares selvom siden postes tilbage???

På forhånd tak

Martin Tarp
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. juli 2004 - 13:27 #1
Du gemmer vel teksten i en database, eller hvordan?
Avatar billede martintarp Nybegynder
29. juli 2004 - 13:30 #2
Det er det jeg vil gøre når jeg trykker på knappen. Men den post back som knappen forårsager gør at teksten forsvinder fra textboxen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. juli 2004 - 13:32 #3
Du mener <form method="post" action="default.asp">?
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. juli 2004 - 13:35 #4
Så skal du jo trække dine data ud i textarea:

<textarea name="description" rows="17" cols="60"><%=Server.HTMLEncode(RS("mintekst"))%></textarea>
Avatar billede martintarp Nybegynder
29. juli 2004 - 13:39 #5
Jeg vil gerne have teksten ud fra textboxen...

I min button eventhandler i den underlæggende c# kode vil jeg have fat i textboxens indhold. Men da textboxen er lagt på siden dynamisk så kan jeg ikke få fat i teksten fordi den lige er blevet lavet påny....
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. juli 2004 - 13:39 #6
Og huske

SQL = "UPDATE navnpaatabel SET email='" & Trim(SQLEncode(Request.Form("email"))) & "', description='" & Trim(SQLEncode(Request.Form("description"))) & "' WHERE username='" & SQLEncode(Session("username")) & "'"
Conn.Execute SQL
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. juli 2004 - 13:40 #7
Ok, vender lige tilbage
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
29. juli 2004 - 19:53 #8
Giv os din kode (siden som der er problemer med)... Kunne du evt. have glemt et par runat="server" rundt omkring???
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. juli 2004 - 20:57 #9
hej martintarp... det svar du har lagt er ikke rigtigt.
du kan uden problemer få det til at virke, men kan du ikke følge op på carstensuurlund's opfordring, og smide noget kode ud til os.
det skal nok komme til at virke.
Avatar billede martintarp Nybegynder
02. august 2004 - 10:55 #10
Ellers tak for hjælpen. jeg har fået det til at virke på en helt anden og mere enkelt måde.
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. august 2004 - 23:48 #11
kan du så ikke acceptere dit svar, så spørgsmålet kommer på den rigtige liste ?
mvh
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. september 2004 - 00:19 #12
Lukketid?