Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
28. juli 2004 - 23:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sum i kolonne

Hvordan laver jeg en sum i en kolonne efter brugernavn.

Eks:

Bruger1    2
Bruger2    1
Bruger1    1
Bruger2    3
Bruger2    4
Bruger1    3
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. juli 2004 - 23:28 #1
Med SQL?

Så det sådan her:

SQL = "select sum(kolonnenavn) as summen, brugernavn from tabelnavn group by brugernavn"
Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
28. juli 2004 - 23:38 #2
Har prøvet med denne, men virker ikke.

SQLstms = "select sum(point) as IALT from TABEL WHERE brugernavn = '" & brugernavn & "'"
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. juli 2004 - 23:45 #3
Du vil gerne havde dette output?
Bruger2    4
Bruger1    3
Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
28. juli 2004 - 23:51 #4
Ja eller bare den den ene bruger. hvilken kode skal bruges til output.
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. juli 2004 - 23:56 #5
Hvis du vil havde listet alle brugerne kan du bruge den SQL sætning jeg har vist, vil du havde listet summen for en bruger kan du bruge den du har vist.

Eks:

SQL = "select sum(kolonnenavn) as IALT, brugernavn from tabelnavn group by brugernavn"
Set rs=Conn.Execute(SQL)
do while not rs.EOF
  Response.Write rs("brugernavn") & " : " & rs("ialt")  &"<br>"
  rs.Movenext
loop
Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
29. juli 2004 - 00:26 #6
Dette burde vel virke. men for Fejl: Der er for få parametre. Der var ventet 1.

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("/log/tips.mdb")& "; password="
SQL = "select sum(total) as IALT, brugernavn from POINT group by brugernavn"
Set rs = conn.Execute(SQL)
do while not rs.EOF
  Response.Write rs("brugernavn") & " : " & rs("ialt")  &"<br>"
  rs.Movenext
loop
%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. juli 2004 - 00:31 #7
og det er det rigtige kolonnenavne og tabel navn?
Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
29. juli 2004 - 00:32 #8
Ja
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. juli 2004 - 00:33 #9
hmm det lyder lidt underligt prøv sådan her:

SQL = "select sum([total]) as IALT, brugernavn from [POINT] group by brugernavn"
Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
29. juli 2004 - 00:38 #10
Nu er den der, det var ikke brugernavn men username der skulle bruges.
Det er ved at være sent:)
Smid et svar.
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. juli 2004 - 00:39 #11
Ok :)