Avatar billede stgas Nybegynder
28. juli 2004 - 22:24 Der er 3 kommentarer

Undersøg via makro, om værdi eksist. i 'pagefield' i pivottabel

Jeg har en makro som opdatere et regneark med værdier ved hjælp af opslag ud fra en pivottabel. Således sættes værdierne i pivottabellens pagesfields vha. nedenstående eksempel fra makroen:

ActiveSheet.PivotTables("Pivottable1").PivotFields("PROVIDER").CurrentPage = "SP-ASD"

Problemet opstår når min makro, ved nogle givne kriterier, IKKE finder værdien som jeg søger på ovenfor, altså "SP-ASD" i "PROVIDER"-pagefield.
Hvordan kan man gennemsøge "PROVIDER"-pagefield for om værdien eksistere og derved loope udenom, eller gøre noget andet fikst for at undgå at makroen stopper, bare fordi den ikke finder værdien ? On error... virker ikke her.
Avatar billede bak Seniormester
28. juli 2004 - 22:43 #1
hvilken excel version bruger du ?
Avatar billede stgas Nybegynder
28. juli 2004 - 22:56 #2
Excel 2002 SP-2
Avatar billede bak Seniormester
28. juli 2004 - 23:25 #3
prøv at teste med denne funktion umiddelbart før.
Giver resultatet True hvis elementet findes og False hvis ikke
stName er det der søges efter ("SP-ASD")
test= ItemFound("SP-ASD")

Function ItemFound(stName) As Boolean
Dim pi As PivotItem
With ActiveSheet.PivotTables("Pivottable1").PivotFields("PROVIDER")
  For Each pi In .PivotItems
    If pi.Value = stName Then
        ItemFound = True
        Exit Function
    End If
  Next
  End With
ItemFound = False
End Function