Avatar billede trexy Nybegynder
28. juli 2004 - 20:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Group policy på bruger-niveu

Jeg vil gerne oprette en group policy for nogle grupper på min server. Jeg har fundet hvordan group-policyen kun gælder på den pågælende gruppe, men dette gælder kun når serveren kører Active Directory, men min server er desværre kun standalone-server.
Hvordan gør man så?
Avatar billede kenp Novice
28. juli 2004 - 21:22 #1
så vil det ikke virke! så skal du ud manuelt på hver maskine for at lave ændringerne manuelt.
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2004 - 22:29 #2
så gør man det lokalt på maskinerne, man har ingen kontrol over de andre maskiner fra en member server. (de skal være i en AD domæne)
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2004 - 22:34 #3
Eftersom du har active dir. =AD er det en domain controller= Dc. du skal oprette dine brugere og computere i Ad ved at højreklikke og vælge New com/user..osv. det kræver også at din dns er sat op med forward og reverse lookup zone og fungerer korrekt. Dernæst skal du have dhcp for at dele ipér ud til klienterne og registrere dem i dns. sørg for at have fast ip for serveren og auto på klienterne.
det er bedst hvis du logger dine klientpcér på remote ved at gå i: system - egenskaber- Network id /egenskaber- domain : skriv domainnavn og log på med administratorkontoen.
Du kan ikke oprette group policy for en gruppe, men for brugere og computere i et OU.
Hvis klienterne skal have adgang til internettet skal gennem serveren skal du route gennem serveren til internettet f.x. gennem 2 netkort og opsætte nat i routing og remote access.....god arbejdlyst.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2004 - 22:35 #4
men han skriver jo at han har active directory? har jeg misforstået noget?
Avatar billede trexy Nybegynder
28. juli 2004 - 23:37 #5
Hallo!!!!
Min server er en standalone-server...dvs uden domæne og AD, og der er kun EN server. Når jeg tilføjer en group policy på maskinen gælder det for ALLE brugere, og ikker kun for en enkelt gruppe, dette er alt jeg ønsker. (Active Directory kommer aldrig ind i billedet)
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2004 - 23:43 #6
Nå så kan det ikke virke som de andre rigtigt skriver - du skal køre dcpromo og installere AD og Dns. her er en guide http://www.dannyboyd.frac.dk - windows 2000 server. og s¨å gøre de andre ting jeg skrev før.
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 14:02 #7
Kan du ikke få lukket det her spørgsmål ?
Avatar billede trexy Nybegynder
24. april 2005 - 21:38 #8
lukket