Avatar billede tir Nybegynder
24. februar 2001 - 22:32 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor større skrift i tabeller

Jeg kan ikke forstå, at det ikke er ligemeget om man plaserer tekst inde i - eller udenfor en tabel. Teksten inde i en tabel blir altid et nr. større end den udenfor.
Er det bare FP eller ?
Jeg efterlyser en forklaring.....
Hvordan løser man problemet, kan det gøres med CSS ?

Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. februar 2001 - 22:34 #1
Fordi at tabler, ikke tager skriften som det som står udenfor tabler, der skal man lige markere hele tablen, og vælg størrelse...

Så kører det bare
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. februar 2001 - 22:41 #2
td,
table,
body        {font-family: Verdana, arial, helvetica; color: #F0F0F0; font-size: 11px; font-weight: none; text-decoration: none}
a:link         {font-family: Verdana, arial, helvetica; color: #C6D3EA; font-size: 11px; font-weight: none; text-decoration: none}
a:visited     {font-family: Verdana, arial, helvetica; color: #C6D3EA; font-size: 11px; font-weight: none; text-decoration: none}
a:hover     {font-family: Verdana, arial, helvetica; color: #99AEC3; font-size: 11px; font-weight: none; text-decoration: none}

Ændrer det så det passer til dine farver og størrelser osv.! CSS er den bedste måde at håndtere det pjat på.
Avatar billede tir Nybegynder
24. februar 2001 - 23:56 #3
Til dalberg, det er faktisk den løsning jeg hidtil har brugt, jeg vil bare gerne være fri for det, og senere er det ikke specielt let at lave om på.
Azzer - kan du ikke sætte nogen flere ord på, påvirker din opskrift ikke tekst uden for tabeller.
Da jeg konsekvent bruger Style til alle links(farver) opstår der så ikke en konflikt, hvis jeg også bruger Style som du foreslår ?
Håber du forstår, lad mig høre
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. februar 2001 - 23:57 #4
tir :

Jo, men stik mig din style som du har den nu så skal jeg fikse det til dig :o)
Avatar billede 12tri Nybegynder
25. februar 2001 - 10:55 #5
Table            {    FONT-FAMILY: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif;
                font-size: 10pt;}

td             {    FONT-FAMILY: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif;
                font-size: 10pt;}

tr             {    FONT-FAMILY: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif;
                font-size: 10pt;}

/Morten
Avatar billede 12tri Nybegynder
25. februar 2001 - 10:55 #6
Sådan gør jeg.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 13:18 #7
tir :

Skulle jeg kigge på det ?
Avatar billede rit Nybegynder
25. februar 2001 - 15:19 #8
Til razzer,
jeg har sendt dig mail, men kan forstå, at du ikke har fået den, så jeg sender ny mail
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 15:24 #9
rasmus@newszone.dk

men hvorfor hedder du rit istedet for tir ?
Avatar billede tir Nybegynder
25. februar 2001 - 15:56 #10
Her er noget som jeg bruger. Skal man lave det hele om, eller kan jeg tilføje noget som kun påvirker tabeller ?

/*StyleSheet*/

body
{
font-family :Verdana, Sans-serif; color: black;
font-size : 12 px;

}

A
{
color  : blue ;
}

A:link {
  text-decoration : none;
color  : blue ;
}

A:visited {
        text-decoration : none ;
  color : darkblue ;

A:hover {
      text-decoration : none;
  color : white;
      font-weight : bold;
      }

A:active {
    text-decoration : none;
    color : red;
    }

Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 16:02 #11
td,
table,
body        {font-family: Verdana, Sans-serif; color: black; font-size: 12px; font-weight: none; text-decoration: none}
a:link         {font-family: Verdana, Sans-serif; color: blue; font-size: 12px; font-weight: none; text-decoration: none}
a:visited     {font-family: Verdana, Sans-serif; color: darkblue; font-size: 12px; font-weight: none; text-decoration: none}
a:hover     {font-family: Verdana, Sans-serif; color: white; font-size: 12px; font-weight: bold; text-decoration: none}
a:active     {font-family: Verdana, Sans-serif; color: red; font-size: 12px; font-weight: none; text-decoration: none}
Avatar billede tir Nybegynder
25. februar 2001 - 16:23 #12
azzer - du har \"td, table, body, a\" i din style
12tri - har \"Table, td, tr\"

I har begge table og td,
12tri har derudover tr - mangler den i din, eller påvirker den ikke noget.
Det må jeg lide vide inden jeg gir poeng
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 16:30 #13
du skaljo ikke skrive i en TR ... tr er table row!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 16:31 #14
Så Tr er ikke nødvendig!

Men den kode jeg har givet dig er lavet ud fra den kode du gav mig!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 16:31 #15
Altså sagt på en anden måde den virker med det samme du sætter den ind.
Avatar billede 12tri Nybegynder
25. februar 2001 - 17:21 #16
Jeg har tr med for at være helt sikker, ved ikke helt om den har noget at sige, men det skader ikke at have den med
Avatar billede 12tri Nybegynder
25. februar 2001 - 17:21 #17
Du kan også fint adskille flere punkter med komma
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 17:30 #18
12tri >

Ja det med at adskille flere punkter med komma har jeg jo i mit forslag til ham :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 17:32 #19
men det er jo kun naar der bruges samme kode der skal adskilles med komma som der ses ved mit td, table, body
Avatar billede tir Nybegynder
25. februar 2001 - 18:12 #20
tak til 12tri og azzer, lærerig polemik
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 18:15 #21
så lidt :o)
Avatar billede 12tri Nybegynder
25. februar 2001 - 19:38 #22
Selv tak