Avatar billede asgerboll Nybegynder
28. juli 2004 - 14:05 Der er 6 kommentarer

Tabs(Faneblade) i Windows med MFC

jeg skal have lavet et program hvor jeg skal bruge tabs, jeg har forsøgt at studere MSDN men jeg kan ikke lige greje hvordan det er skruet sammen. :-) jeg har fundet TabControl Klassen, CTabCtrl men kan ikke finde ud af sætte tabs derind i.

Til folks info koder jeg i Visual Studio 2003 Profesionel.

det her er mit første spørgsmål jeg har lagt herinde i meget lang tid så hvis der er nogle ting der mangler i spørgsmålet undskylder jeg på forhånd :-)

Håber på nogle svar fra jer :D
Avatar billede jpk Nybegynder
28. juli 2004 - 15:16 #1
Er det dit main wnd der skal have tabs, eller skal du bruge en dialog med tabs?

Hvis det er det sidste, tror jeg det er CPropertySheet og CPropertyPage du leder efter...
Avatar billede asgerboll Nybegynder
28. juli 2004 - 16:05 #2
Det er mit MainWnd :-)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
28. juli 2004 - 20:01 #3
Er dit mainwindow en dialog box?

Hvad skal du have på tab'sene?
Avatar billede asgerboll Nybegynder
29. juli 2004 - 08:02 #4
Ja det er en dialog box.
jeg skal have en listbox i hver tab.

og det skulle gerne ende ud med at jeg havde nogle Checkboxe og hver gang jeg klikker på en af dem, så skal der kommer en ny tab. :-)
Avatar billede jpk Nybegynder
29. juli 2004 - 09:46 #5
Du kan stadig godt bruge CPropertySheet og CPropertyPage.
Lav klasserne som normalt og brug så kode som denne til at oprette dit CPropertySheet:

m_PropertySheet.AddPage(&m_PropertyPage1);
m_PropertySheet.AddPage(&m_PropertyPage2);
m_PropertySheet.Create(this, WS_CHILD | WS_VISIBLE, 0);
m_PropertySheet.ModifyStyleEx(0, WS_EX_CONTROLPARENT);
m_PropertySheet.ModifyStyle(0, WS_TABSTOP);

Det vigtige er at bruge WS_CHILD style'en, så CPropertySheet'et bliver indlejret i din dialog...
Avatar billede olennert Nybegynder
29. juli 2004 - 12:28 #6
Jeg har skrevet lidt om en resizable property sheet på en main form, se http://www.codeguru.com/Cpp/controls/propertysheet/article.php/c565/

Bemærk, artiklen er fra 1998, og jeg har ikke arbejdet med MFC siden 1999, så den passer måske overhovedet ikke. Men hvis du kan få lidt inspiration er det fint.