Avatar billede morphdk Nybegynder
26. juli 2004 - 11:30 Der er 9 kommentarer

Problemer med PHP på TDC webhotel

Hej,

Jeg har et problem.. Jeg har lavet en side, som er testet på en lokal apache server. Den virker fint her, men lige så snart jeg uploader den til TDC's webhotel, vil den ikke vise mine undersider.

Den er sat sammen på den måde, at index.php indeholder designet (HTML), og et par PHP include sætninger, der henter fetchfile.php.

fetchfile.php sender så en forespørgsel til MySQL databasen, hvorefter HTML koden til siden hentes.

fetchfile.php:
<?php

  echo "test";

  $link = mysql_connect("host", "user", "pass")
      or die("Could not connect : " . mysql_error());

  mysql_select_db("table") or die("Could not select database");

  $query = "SELECT html FROM content WHERE id=$_GET['$id']";
  $result = mysql_query($query) or die("Query failed : " . mysql_error());

  while ($line = mysql_fetch_array($result)) {
    $item = html_entity_decode($line[0]);
    print $item;
  }

  mysql_free_result($result);
  mysql_close($link);

?>

Nu er problemet så, at hvis jeg prøver at åbne denne side, som den er nu, kommer der overhovedet intet output -- ikke engang teksten "test", der burde komme uanset hvad(?)

Hvis jeg fjerner al MySQL koden, skriver den godt nok "test". Jeg er sikker på det er de rigtige data der bliver brugt i MySQL koden, da det virker på min egen server..

Nogen der kan sige mig hvad problemet er?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2004 - 11:45 #1
Har du et link til siden?
Avatar billede sukos Juniormester
26. juli 2004 - 11:45 #2
mysql_select_db("table", $link) or die("Could not select database");

og

$query = "SELECT html FROM content WHERE id='". $_GET['id'] ."'";

(hvor får du $id fra?)

og ellers, på din egen server, så sæt error_reporting = E_ALL i php.ini

Og på tdc-serveren, kan du sætte det samme i toppen af index.php,  ini_set('error_reporting', "E_ALL") , for at få vist alle fejl
Avatar billede morphdk Nybegynder
26. juli 2004 - 11:48 #3
Avatar billede morphdk Nybegynder
26. juli 2004 - 11:53 #4
Som I kan se, går den helt død lige så snart den skal hente data fra MySQL.. $id er en variabel der bliver sat, når man vælger et menupunkt.. Så henter fetchfile.php filen med det id.. som standard er $id 3..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2004 - 11:55 #5
Den mysql, er den hos TDC eller et helt andet sted?
Avatar billede sukos Juniormester
26. juli 2004 - 12:01 #6
Jeg får denne fejl, på din side:

fetching...Could not connect : Can't connect to MySQL server on 'www.acebiosciences.com' (145)
Avatar billede morphdk Nybegynder
26. juli 2004 - 12:18 #7
Ja.. det er den.. det hele kører på TDCs webhotel..

og nu kan jeg se hele siden er nede.. selvom jeg har fjernet ALT der har noget med PHP  at gøre på index.php.. Så nu kan den ikke engang vise HTML mere :(

Jeg ved ikke hvad der sker, men det virker som om det er TDC der har problemer..
Avatar billede morphdk Nybegynder
26. juli 2004 - 12:19 #8
Sukos >> Den har jeg ikke fået før, og nu bliver den ved med at give mig en fejl 504.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2004 - 14:29 #9
Det ser ud til at du (eller TDC) har fået det til at virke nu, så det er vist lukketid her?