Avatar billede veggie Nybegynder
26. juli 2004 - 11:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Definering Makro evt. ved hjælp af søg erstat?

Hey! Er det muligt at definere en Makro så den f.eks søger i dokumentet efter GS_Afslag, derefter markerer samtlige celler hvor dette forekommer med f.eks. rødt.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede sjap Praktikant
26. juli 2004 - 11:44 #1
Prøv med

With Worksheets(1).Range("A1:K500")
    Set c = .Find("GS_Afslag", LookIn:=xlValues)
    If Not c Is Nothing Then
        FirstAddress = c.Address
        Do
            c.Font.ColorIndex = 3
            Set c = .FindNext(c)
        Loop While Not c Is Nothing And c.Address <> FirstAddress
    End If
End With

Husk at ændre "A1:K500" og "GS_Afslag" så det passer til din funktion.
Avatar billede kabbak Professor
26. juli 2004 - 11:55 #2
Mit bud

Sub Søg()
Søgstr = InputBox(" Søgestreng")
'
    Cells.Find(What:=Søgstr, After:=ActiveCell, LookIn:=xlValues, _
        LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
        MatchCase:=False).Activate
        ActiveCell.Interior.ColorIndex = 46
        Old = ActiveCell.Address
        Do
    Cells.FindNext(After:=ActiveCell).Activate
    ActiveCell.Interior.ColorIndex = 46
    Loop Until Old = ActiveCell.Address
End Sub
Avatar billede veggie Nybegynder
26. juli 2004 - 12:53 #3
Hey superjap
Perfekt Det virker All most. Problemet er bare det er teksten og ikke cellens fave, der ændres. Kan koden ændres?
Tak
Avatar billede kabbak Professor
26. juli 2004 - 14:17 #4
Jeg kan se du har afvist superjap, betyder det så at det er min du mener, så er rettelsen her med skriftfarve.

Sub Søg()
Søgstr = InputBox(" Søgestreng")
'
    Cells.Find(What:=Søgstr, After:=ActiveCell, LookIn:=xlValues, _
        LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
        MatchCase:=False).Activate
        ActiveCell.Font.ColorIndex = 46
        Old = ActiveCell.Address
        Do
    Cells.FindNext(After:=ActiveCell).Activate
    ActiveCell.Font.ColorIndex = 46
    Loop Until Old = ActiveCell.Address
End Sub
Avatar billede veggie Nybegynder
26. juli 2004 - 15:32 #5
Hey kabbak
Det er superjap, der får pointene. Han kom mu engang først. Selvom dit svar er virker lige så godt. Tak
Avatar billede sjap Praktikant
26. juli 2004 - 15:34 #6
Det er jeg da glad for at høre - men hvorfor afviste du så mit svar?
Avatar billede veggie Nybegynder
26. juli 2004 - 15:38 #7
Jeg vi jo gerne have dig til at svare på,  hvordan det ikke kun er tekstens farve men cellen der ændres Tak
Avatar billede sjap Praktikant
26. juli 2004 - 15:48 #8
Ok, så misforstod jeg din kommentar.

Hvis det er forgrundsfarven (dvs. skriftfarven), der skal ændres, bruges f.eks.
      c.Font.ColorIndex = 3
Hvis det er bagrundsfarven (dvs. cellefarven), der skal ændres, bruges f.eks.
      c.Interior.ColorIndex = 3
Avatar billede veggie Nybegynder
26. juli 2004 - 17:12 #9
tak!