Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
26. juli 2004 - 00:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

batch-fil og deltree

Jeg har lavet en batch-fil, som jeg vil køre fra MS-DOS (Windows 98). Batchfilen skal slette en masse filer - og det går godt nok med fx:

echo J | del c:\windows\system32\fil1.exe
echo J | del c:\windows\system32\fil2.exe
echo J | del c:\windows\system32\fil3.exe

Bat-filen drøner hele rækken igennem og svarer selv "ja" til hver sletning.

Men jeg vil også gerne slette nogle directories med bat-filen. Hvis jeg sletter ét directory ad gangen, går det fint nok:

deltree c:\progra~1\intern~1
Vil du slette mappen c:\progra~1\intern~1 og de tilhørende undermapper [jn]

Her kan jeg skrive "j" og trykke "Enter", hvorefter directory'et slettes. Herefter går batch-filen videre til den næste kommando og gør det samme.

Men hvis jeg foran hver kommando skriver "echo J | ", duer det ikke, fx:

echo J | deltree c:\progra~1\intern~1
echo J | deltree c:\progra~1\uninst~1
echo J | deltree c:\windows\applic~1\micros~1\intern~1
echo J | deltree c:\windows\applic~1\micros~1\welcome

Allerede efter den første kommando kommer:

Vil du slette mappen c:\progra~1\intern~1 og de tilhørende undermapper [jn]

Dvs. at directory'erne ikke slettes automatisk. Men hvad der er endnu værre: Jeg kan ikke engang skrive "j"

Kan directories ikke slettes fra DOS uden at man skal bekræfte hver enkelt sletning??

Jeg skal tilføje, at jeg også har prøvet med:

deltree /Q c:\progra~1\intern~1
deltree /Q c:\progra~1\uninst~1
deltree /Q c:\windows\applic~1\micros~1\intern~1
deltree /Q c:\windows\applic~1\micros~1\welcome

...men det virker heller ikke.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2004 - 00:46 #1
Windows 98 er længe siden, men har du prøvet med

  /y

som skulle svare ja til alt, så vidt jeg husker.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. juli 2004 - 00:48 #2
Du kunne prøve at slette indholdet af mappen først, og derefter selve mappen:

echo j | c:\mappe1\mappe2\*.*
rd c:\mappe1\mappe2

eller bare:

rd /Q /S c:\mappe1\mappe2
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
26. juli 2004 - 00:55 #3
BINGO !!!

Læg venligst et svar.

Jeg er fra "Efter-DOS-generationen", dvs. jeg kom først til at arbejde med computere, da Windows 3.11 dukkede op - derfor har jeg mit hyr med DOS, fordi det ikke er "under my skin".
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
26. juli 2004 - 00:57 #4
Mit "Bingo" var først til erikjacobsen, men også tak til "thesurfer". I skal dele pointene.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2004 - 00:59 #5
Mange tak, men jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. juli 2004 - 01:10 #6
Hvis du kunne bruge min(e) løsning(er), lægger jeg gerne et svar.
Men du skal huske at lægge et svar selv, så du kan dele pointsne.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. juli 2004 - 01:10 #7
..skulle ha' været et svar :-)
Avatar billede zintazu Nybegynder
26. juli 2004 - 15:20 #8
Lige en lille kommentar

Hvorfor skriver du echo J ?
Da DEL kommandoen, sletter en fil uden at spørge om det.

Kommandoen DEL fil.exe , vil slette filen uden at spørge om det, så du behøver ikke skrive echo J | .

:)
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
29. juli 2004 - 15:21 #9
OK... Thesurfer, du får alle pointene... vi kan altid dele en anden gang :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. juli 2004 - 15:23 #10
OK :-)