Avatar billede oliverg Nybegynder
25. juli 2004 - 20:06 Der er 5 kommentarer

function fejls hjælp

Hej... Jeg har bygget lidt på en kode... men det virker ikke :( Jeg kan ikke finde fejlen :S

Jeg får:

Warning: dir(.()): failed to open dir: No such file or directory in /home/web/gb1184/filecom/dir.php on line 31

function foo() {
if($dir){
echo"$dir";
}
else{
echo"/";
}

chdir(".");
if ($dir = dir(".$foo()"))        <-- line 31

NB.: Det er kun et udpluk af den rigtige kode...
Avatar billede avminarm Juniormester
25. juli 2004 - 20:50 #1
hvordan kommer $dir ind i foo() - dkulle det ikke være foo($dir)
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. juli 2004 - 21:14 #2
Prøv at tilføje nogen kommentarer så vi kan få en ide om hvad det er du prøver at gøre.
Jeg kan hverken hitte hoved eller hale i det der :-)
Avatar billede avminarm Juniormester
25. juli 2004 - 21:26 #3
function foo() {
if($dir){ // hvorfra kommer $dir - hvis den skal bruges i funktionen skal den være global eller defineret i funktionen?
echo"$dir";
}
else{
echo"/";
}
Avatar billede oliverg Nybegynder
26. juli 2004 - 00:12 #4
hvis der er "?dir=noget" på urlen skal den sætte den if ($dir = dir(".noget")) hvis ikke der er det skal den bare echo"/";

forstår i det? :P
Avatar billede avminarm Juniormester
26. juli 2004 - 08:41 #5
nej :o) ??????