Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
21. juli 2004 - 02:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gemmes flere poster

Hvordan gemmes flere poster med forskellige input.
Alle data ligger i en form.
eks:
ID  Brugere  Tal1    Tal2    Point
1    navn1      2        1      0
2    navn2      1        2      0
3    navn3      X        X      1

Kan godt få den til at gemme, men gemmes som 2,1,X i DB.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. juli 2004 - 02:26 #1
Skal du indsætte eller opdatere?

Indsætte foregår noget i denne dur:

INSERT INTO tabel(ID, Brugere, Tal, Tal2, Point) VALUES(1, 'navn1', 2, 1, 0)

Opdatering:

UPDATE tabel SET ID = 1, Brugere = 'navn1', Tal1 = 2, Tal2 = 1, Point = 0 WHERE ID = ??? {her skal du bruge en where ellers går det ud over alle rækker)

Hvis du tænker på at du kunne smide fx 3 rækker ind på en gang, så er jeg ikke sikker på at det kan lade sig gøre (måske med Oracle DB?), ellers er det jo bare 3 linjer INSERT INTO eller UPDATE
Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
21. juli 2004 - 02:27 #2
Koden der gemmer ser sådan ud:
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("tips.mdb")  & "; password="

SQLstmt = "UPDATE DISTINCTROW Point SET point1 = '" & request.form("point1") & "', point2 = '" & request.form("point2") & "', total = '" & request.form("total") & "' WHERE uge= '" & DatePart("ww", date(),vbMonday, vbFirstFourDays) & "'"
Conn.Execute (SQLstmt)

'response.write sqlstmt
conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. juli 2004 - 02:34 #3
Jeg kan ikke rigtig se hvordan det umiddelbart har noget at gøre med at skulle gemme flere rækker?

Hvordan er den HTML formular, der danne grund for DB-opdateringen?
Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
21. juli 2004 - 02:50 #4
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("tips.mdb") & "; password="
SQLstmt = "SELECT * FROM Point WHERE Uge= '" & DatePart("ww", date(),vbMonday, vbFirstFourDays) & "' ORDER By dato;"

Conn.Execute (SQLstmt)
Set rs = conn.Execute(SQLstmt)
  %>
UGE <%=DatePart("ww", date(),vbMonday, vbFirstFourDays)%><br>
<form method="POST" action="gem_point.asp">
<table width="500" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
<TR>
<TD class="txt1"><strong>Bruger</strong></TD>
<TD class="txt1" align="center">Tal1</TD>
<TD class="txt1" align="center">Tal2</TD>
<TD class="txt1" align="center">Tal3</TD>

<TD class="txt1" align="center" width="50">Total</TD>
</TR>
<%
    DO WHILE NOT rs.EOF
  %>
<%
  kamp1 = request("kamp1")
  res1 = request("res1")
  point01 = request("point01")
if rs("kamp1") = rs("res1") then
  point01 = 1
else point01 = 0
end if

  kamp2 = request("kamp2")
  res2 = request("res2")
  point02 = request("point02")
if rs("kamp2") = rs("res2") then
  point02 = 1
else point02 = 0
end if

  kamp3 = request("kamp3")
  res3 = request("res3")
  point03 = request("point03")
if rs("kamp3") = rs("res3") then
  point03 = 1
else point03 = 0
end if
Total = (point01 + point02 + point03)
%>

<tr>
    <td class="txt" valign="top"><%=rs("Username")%></td>
    <td class="txt" valign="top" align="center"><%=point01%></td>
    <td class="txt" valign="top" align="center"><%=point02%></td>
    <td class="txt" valign="top" align="center"><%=point03%></td>
    <td class="txt" valign="top" align="center"><strong><%=total%></strong></td>
</TR>
<%
    rs.MoveNext
  LOOP
  RS.Close

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing
    %>
</table>
<p>
<input type="submit" value="&nbsp;&nbsp;Gem&nbsp;&nbsp;" name="B1" class="Submit1" onFocus="this.blur()">
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. juli 2004 - 02:59 #5
Jeg kan ikke få øje på dine <input>-elementer?

Det du submitter her er intet andet en din "submit"-button, og den indeholder vel ingen data?

Jeg ved ikke om det er fordi kl. er 3 om natten at jeg ikke går så godt i spændt med ASP, men det ser for mig ud som om at det er en noget speciel måde du forsøger at opdatere en database på. Med mindre jeg overser noget totalt?
Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
22. juli 2004 - 01:43 #6
Lukker
Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. juli 2004 - 12:12 #7
Er der nogen grund til at lukke? Har du opgivet projektet, eller har du fundet en løsning?
Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
22. juli 2004 - 12:18 #8
Nej har ikke opgivet, må finde en anden måde at lave det på.
Det skal være til en tips kupon med 10 kampe hvor brugerne for 1 point
for en rigtig spillet kamp. Alle point tælles sammen og en vinder findes
til sidst, efter et antal uger.
Har du god ide hvordan det skal laves?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. juli 2004 - 12:31 #9
Nej det har jeg ikke sådan lige... mit hoved er fyldt med alle mulige andre ting pt :-)

Men lav det som et spørgsmål, så får du sikkert mange gode tips og ideer :p
Avatar billede hb-ungdom Nybegynder
22. juli 2004 - 12:33 #10
Ok vil jeg nok gøre på et tidspunkt.