Avatar billede lotte48 Nybegynder
20. juli 2004 - 10:08 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

C5 - ver.3,0 Egen menu

Hvordan tilføjes udskrifter til LagKart\Egen menu,
så der aut. vælges udskrift af felt fra det
varenummer, der er fremme på skærmen.?

Jeg kan udskrive rapporten fra LagRap, men når jeg tilføjer den samme rapport til "Egen menu" - så består rapporterne af 0 linier.
Hvad er det mon, jeg ikke ved?

/Lotte
Avatar billede nilfri Nybegynder
20. juli 2004 - 10:15 #1
Hvis du aut. skal have fx. varenummeret med over fra et andet element, skal du bruge EXTERN
Avatar billede lotte48 Nybegynder
20. juli 2004 - 10:36 #2
Øhh...  hvor skal jeg bruge det?

/Lotte
Avatar billede dma Nybegynder
20. juli 2004 - 10:45 #3
Hvis din rapport er opbygget med en søgebox (QT), skal du bruge følgende ligge trick (kræver at du har varenummer fremme som felt i afgrænsningen). Nedenstående kode indsættes i Init-triggeren på rapporten:

#MacroLoad(QUERY)

EXTERN LagKart RENAME Buffer

IF Buffer.Løbenummer THEN
    #QT_CLEAR(LagKart)
    SET LagKart.Varenummer = Buffer.Varenummer
    #QT_FILL(LagKart,Varenummer)
ENDIF
Avatar billede lotte48 Nybegynder
20. juli 2004 - 11:40 #4
Tusind TAK.........
Der stod således i forvejen:

#MacroLoad(QUERY)

EXTERN LagKart RENAME Buffer

IF Buffer.Løbenummer THEN
    SET LagKart.Varenummer = Buffer.Varenummer
    #QT_FILL(LagKart)
ENDIF

Rettede den til - og det virkede. Nu er jeg nysgerrig efter
at vide, hvad det er, der sker i #QT-linierne, så jeg ikke
laver ravage??

/Lotte
Avatar billede dma Nybegynder
20. juli 2004 - 11:57 #5
Den store forskel er #QT_Clear. Den "clearer", dvs. nulstiller afgrænsningsboksen. Dit problem har nok været, at du har udskrevet med en eller anden afgrænsning, og den har nok udelukket det varenummer du stod på. Clearer man, er man sikker på kun at få den afgrænsning man beder om.

Desuden kvalificeres QT_Fill ikke med et feltnavn i dit eksempel. Skulle dit have virket, skulle den pågældende LagKart post have haft virkefelt, dvs. man skulle havde haft introduceret posten....
Avatar billede lotte48 Nybegynder
20. juli 2004 - 12:14 #6
Åhh, det forklarer hvorfor den virker somme tider - og ikke til andre tider :-ø)

Tak for hjælpen

/Lotte