Avatar billede atke Nybegynder
19. juli 2004 - 13:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vil gerne køre aspx fra net-share, men på lokal IIS med lokal bin

Vi er nogle stykker (3) om at lave et site i dotNet, og med Visual Source Safe håndteres alt CodeBehind fra Visual Studio, som compiles til dll-filer.

Da IIS genstarter hver gang vi compiler, vil vi køre det vi arbejder på lokalt.

.aspx-filerne er ikke med i SourceSafe, så dem kopierer vi manuelt fra vores fælles test-server til lokalt og tilbage igen. Hvilket giver bøvl med versionering.

Det vi ønsker er at vores lokale IIS bruger aspx-filerne direkte fra den fælles test-server, så vi kun har dem eet sted, mens dll-filerne i bin-mappen ligger lokalt.

I IIS kan man lave en virtuel mappe der bruger filerne fra et net-share. Det virker fint med vores images-mappe. Det virker dog ikke med aspx-filer. Jeg får følgende fejl:

Access denied to '\\TestServer\ThisProject\wwwroot\SubFolder'. Failed to start monitoring file changes.

Det ser ud til at brugeren der udfører dotNET bare ikke har rettigheder til dem mappe.

Jeg har til share-mappen (bbb) givet 'Everyone' rettigheder til 'read'. Alle mapperne under og filerne har 'Full Control' til 'Everyone'.

Spørgsmål:
- Hvor kan jeg mangle at give rettigheder, eller hvad kan der ellers være galt?
Avatar billede atke Nybegynder
26. juli 2004 - 09:48 #1
Jeg lukker...
  - har ikke fundet nogen løsning på problemet...