Avatar billede jgrantzau Nybegynder
14. juli 2004 - 13:47 Der er 7 kommentarer

skifte class ved mouseover

Hej,

Jeg prøver at skifte class for en TD ved mouseover. Har prøvet lidt forskelligt, men får det ikke til at virke - måske kan man ikke?

<td class="boksebund" onMouseOver="this.class = 'boksebundout'" >

virker f.eks. ikke...
Avatar billede grunken Nybegynder
14. juli 2004 - 14:13 #1
onmouseover="this.className='boksebundout';"

Men dette er IKKE en særlig anbefalelsesværdig måde at ændre style på et element på - da browseren hver gang dette sker skal opdatere et helt DOM-træ

gør det på den gode gamle måde eks.

<script type="text/javascript">
function tdklasse(e){
e.style.backgroundColor = "#fff";
e.style.color = "#000";
//o.s.v.
}

<td class="boksebund" onmouseover="tdklasse(this);" >
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
14. juli 2004 - 14:37 #2
<script type="text/javascript">
function tdklasse(e){
//e.style.backgroundColor = "#fff";
//e.style.color = "#000";
e.style.border-top-width = "1px";
e.style.border-bottom-width = "px";
e.style.border-top-style = "solid";
e.style.border-bottom-style = "solid";
e.style.border-top-color = "#B7233D";
e.style.border-bottom-color = "#B7233D";
}
</script>
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
14. juli 2004 - 14:38 #3
<td class="boksebund" onMouseOver="tdklasse(this);" >

---

kan det passe fejlen er, at man ikke kan bruge border-top-width f.eks
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
14. juli 2004 - 14:40 #4
jeg får fejl på e.style.border-top-width = "1px";
Avatar billede grunken Nybegynder
14. juli 2004 - 14:49 #5
den ville så se sådan ud :o)

<script type="text/javascript">
function tdklasse(e){
e.style.borderTop = "1px solid #B7233D";
e.style.borderBottom = "1px solid #B7233D";
}
</script>
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
14. juli 2004 - 14:53 #6
takker! - svar lige så jeg kan give point
Avatar billede grunken Nybegynder
14. juli 2004 - 15:06 #7
Jeg håber at du kan se logikken i det :o)

en af tingene du SKAL huske er at man ALDRIG bruger -(bindestreg) når man prøver at ændre en styleproperty fra javascript

-en tommelfingerregel er at skifte -+bogstav ud med et stort bogstav

border-bottom = e.style.borderBottom
background-color = e.style.backgroundColor

etc.

Sidst men ikke mindst smider jeg gerne et svar, men forventer at du tager minumum 170 points igen - Dette spørgmål er maksimalt et middelspørgsmål, og skal derfor også maksimalt honoreres med 30 points!

husk fremover at bruge en af de 3 muligheder 15-30-60 (hvor 60 er svært - så må 200 jo være umuligt at løse)

Dette er ikke et forsøg på at lære dig pointsystemet, men bare et godt råd - da flere og flere eksperter er ved at være godt trætte af at pointsystemet bliver: sprunget ved mange points for lette spørgsmål !

Mvh.