Avatar billede zetn Nybegynder
12. juli 2004 - 15:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ASP smart Upload

Heysa er ved at lave upload via smart upload, men har lidt problemer.

Jeg vil gerne have at billedet på navnet bliver bestemt udfra en tabel i en database hvor navnene er tal (fx 22.gif)

Så når den uploader får den navnet fra databasen og lægger tallet 1 til, til næste billede.

Men hvordan er det lige man ændrer navnet via smartupload?

på forhånd tak...
Avatar billede barkov Nybegynder
12. juli 2004 - 21:26 #1
Skal lige bruge din kode som den er nu. Kan du ikke lige sende den her på forumet, så skal jeg finde en løsning til dig :)
Avatar billede barkov Nybegynder
12. juli 2004 - 21:33 #2
Men hvis du selv kender til koden, så er syntax følgende:

file.SaveAs([SavePath] & "\" & [IDnummer] & "." & file.FileExt)

Hvor:
[Savepath] er stien på serveren hvor billederne skal gemmes
IDNUMMER er det id nummer billedet skal have.

Mvh
Barkov
Avatar billede zetn Nybegynder
16. juli 2004 - 09:00 #3
Undskyld min længe svar tid, har ikke lige været hjemme.

Min kode ser sådan her ud:

Dim mySmartUpload
  Dim intCount

  Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

  mySmartUpload.Upload

  intCount = mySmartUpload.Save("mappe")

  Session("bpbeskrivelse") = mySmartUpload.Form("beskrivelse")

  Session("bpchoice") = mySmartUpload.Form("bebi")

  Response.Redirect("tilmeld.asp?step=4")

Hvordan sætter jeg DB på samt hvor skal den linie du skrev være?
Avatar billede barkov Nybegynder
21. juli 2004 - 09:39 #4
Hvis du kun uploader et billede, så skal du bare lave koden på følgende måde:

Dim mySmartUpload
Dim file
Dim NytID

'Opretter objektet
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

'Hvis du vil begrænse hvilke filer der må uploades:
mySmartUpload.AllowedFilesList = "jpg,gif,bmp"

'Upload
mySmartUpload.Upload

'Så løber vi uploadede billeder igennem
For each file In mySmartUpload.Files
  If not file.IsMissing Then

      'Her Henter du næste ID nummer fra DATABASE
      '  Select kode på database........ f.eks.:
      Set RS = Conn.Execute("Select max(ID) as ID from [Tabel]")

      'Sætte ID nummer +1 større end sidste indsatte i database
      NytID = RS("ID") +1

      'Så gemmer vi filen på serveren
      file.SaveAs(Server.Mappath("\billedesti\" & NytID & "." & file.FileExt)
  End If
Next