Avatar billede learner Praktikant
10. juli 2004 - 10:57 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Session spørgsmål?

Jeg har en logout.php, som jeg ik helt forstår hvad laver i de sidste linier?

<?PHP //fil: logout.php
session_start();
session_unregister("emailadress");
session_unregister("codeword");
session_unregister("brugerid");
session_unregister("name");
session_destroy();

// hvad sker der herunder????
$sessionPath = session_get_cookie_params();
setcookie(session_name(), "", 0, $sessionPath["path"], $sessionPath["domain"]);
?>
Avatar billede jchillerup Nybegynder
10. juli 2004 - 16:42 #1
Den fjerner sessioncookien. Det er nogle linjer for de allermest paranoide.
Avatar billede raz0 Nybegynder
11. juli 2004 - 02:11 #2
session_unregister() mfl. er forældede og bør ikke bruges mere.

Du kan istedet bruge noget lignende dette her:

session_start();
$_SESSION = array();
session_destroy();

Det burde rydde tilstrækeligt op.
Avatar billede learner Praktikant
11. juli 2004 - 02:30 #3
ja :-) jeg troede lige du havde ramt plet der! men desværre ikke.. æv altså.. Je har lige lavet det hele så fint og fornemt, for jeg var os sikker på det ville virke.

prøv engang og se her:

session_start()
$old_codeword=$_SESSION["codeword"]; //skal bruges i mail!
$old_emailadress=$_SESSION["emailadress"]; //skal bruges i mail!

session_destroy(); //fjerner/sletter sessions sat! (troede jeg :-)

if (($okay_update_password) && ($got_new_email)) { // brugeren har både ændret kodeord og emailadressen

$codeword = md5($_POST['pass1']);

mysql_query("UPDATE $cfgDbTableUsers SET $cfgDbcodewordfield = '$codeword' WHERE brugerid = '$brugerid' ")or die($strNoDatabase);

// opdater Session(emailadress) til det nye emailadresse
$_SESSION["emailadress"] = $emailadress;

// opdater Session(codeword) til det nye codeword
$_SESSION["codeword"] = $codeword;

// mail med nye adgangskoder sendes

}

Men det virker desværre ikke som det var meningen :-(

Men tak for dit gode forslag. og skriv endelig igen!

Michael
Avatar billede learner Praktikant
11. juli 2004 - 02:32 #4
ah fuck, jeg troede du svarede på et af mine andre spørgsmål derovenover :-) heh, det var da lidt sjovt. så min kommentar ovenover er helt ved siden af! :-) bare glem den!
Avatar billede learner Praktikant
11. juli 2004 - 02:38 #5
jchillerup

kan de sidste linier bare fjernes? Er det nok med en session_start();
og en session_destroy() i logout-filen?

og må man skrive: session_destroy(); - efter man er begyndt output/echo/html osv?

For så er det da latterligt med en logout.php fil

tak skal i ha
Michael
Avatar billede learner Praktikant
11. juli 2004 - 02:40 #6
der står:
setcookie(session_name(), "", 0, $sessionPath["path"], $sessionPath["domain"]);
betyder det at den sætter cookie-levetiden til 0 eller hvad?
Avatar billede learner Praktikant
17. august 2004 - 10:30 #7
spørgsmål droppet