Avatar billede johc Nybegynder
22. februar 2001 - 13:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lister i @ functions

Jeg har en liste \"a\" som indeholder et variabelt antal af elementer:

a:=\"abc.doc\" : \"billede.gif\" : \"duuut.jpg\" : \"hulens.xls\"

Alle billeder (.jpg, .gif) skal have kantparantes så output kommer til at se således ud:

abc.doc
[billede.gif]
[duuut.jpg]
hulens.xls

How ????

Husk: listen er af variabel længde .....
Avatar billede jhr Nybegynder
23. februar 2001 - 11:52 #1
Tjaa det ville jeg nu gøre med et simpelt script - da @-funktioner jo ikke ligefrem er skabt til at loope.
Avatar billede johc Nybegynder
23. februar 2001 - 12:00 #2
Ja, hvis looping er nødvendigt så duer det sgu ikke. Men det er jeg heller ikke sikker på det er.

Et felt (computed) med formlen:

\"<b>\" + a + \"</b>\"

... ville give dette output:

<b>abc.doc</b>
<b>billede.gif</b>
<b>duuut.jpg</b>
<b>hulens.xls</b>

Snublende nemt. Problemet er at @if ikke kan arbejde med lister - så vidt jeg kan se ???
Avatar billede jhr Nybegynder
23. februar 2001 - 12:05 #3
Nej - for @if tester på hele listen, og ikke på de enkelte delelementer.
Avatar billede crohde Nybegynder
07. marts 2001 - 18:22 #4
Er du stadig interesseret i svaret?
Avatar billede johc Nybegynder
20. marts 2001 - 09:16 #5
jada
Avatar billede crohde Nybegynder
20. marts 2001 - 10:24 #6
Dette skulle kunne gøre det. Værdierne i filetypes er de filtyper, der skal markeres. OriginalValues indeholder den originale liste.

Mvh

Christian Rohde
Community Solutions A/S

--------------------------

separator:=\"~#~\";
fileTypes:=\".gif\":\".jpg\";
fileTypeMarkers:=fileTypes + separator;

oldlist:=@Trim(@Left(@ReplaceSubstring(originalValues; fileTypes; fileTypeMarkers);separator));
newlist:=@If(@Elements(oldList)>0; \"[\" + oldlist + \"]\";\"\");
@replace(originalValues; oldlist; newlist)
Avatar billede johc Nybegynder
20. marts 2001 - 10:29 #7
Elegant. Tak for det.

- Jesper
Avatar billede johc Nybegynder
20. marts 2001 - 10:38 #8
.... jeg måtte faktisk lige debugge den for at forstå den helt :-)