Avatar billede jthyge Mester
09. juli 2004 - 21:14 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Cybercity ADSL

Hey

Jeg har lige et spørgsmål til evt. Cybercity ADSL kunder.

Men kan via deres service leje en trådløs router, til 59 kr pr. måned...

Men hvis man selv har trådløs router, er det så ikke muligt at tilslutte denne i stedet, og derved dele nette melle 2 computere..

??

Jthyge
Avatar billede kox Nybegynder
09. juli 2004 - 21:20 #1
det håber jeg sandelig for jeg får cybercity på torsdag og har min egen router ;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juli 2004 - 21:21 #2
er det ikke som en alm. router, altså en comp.  skal ha 2 netkort..?
Avatar billede jthyge Mester
09. juli 2004 - 21:23 #3
Jo... Alså ganske som at sætte en hvilken som helst router op, og få nettet ud på 2 computere med netkort i`?

Men mit spørgsmål er bare om man ikke bare selv kan købe en trådløs router, og så slippe for at betale de 59 kr pr. md...

/Jthyge
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juli 2004 - 21:25 #4
joo, men så kan du leje i 2 år, for samme pris..O/
Avatar billede kox Nybegynder
09. juli 2004 - 21:25 #5
jeg forestiller mig at montere cybercitys router og tilslutte min egen med trådløs funktion.
CC har garanteret et eller andet specielt så man skal have deres router mod nettet.
Avatar billede jthyge Mester
09. juli 2004 - 21:26 #6
Ja... Det er rigtigt, men hvis man nu har en router i forvejen! Så er det sgu lidt dumt!

Men det kan godt lavde sig gøre eller hvad?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juli 2004 - 21:31 #7
hvis du har en router i forvejen, burde det klart kunne lade sig gøre.
Spugte du da de tilbød dig en roueter.?
Avatar billede jthyge Mester
09. juli 2004 - 21:31 #8
Har ikke bestilt endnu...Men er ved at gøre det over nettet!
Avatar billede kox Nybegynder
09. juli 2004 - 21:32 #9
bartfreak > det med de 2 år passer nu ikke. jeg købte en 54Mbps router til 700 kr, CC's er en 11Mbps. pengene er hjemme efter et år.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juli 2004 - 21:34 #10
ja okay..O)
Avatar billede jthyge Mester
09. juli 2004 - 21:40 #11
Så er det bestilt...

Smid svar!
Avatar billede kox Nybegynder
09. juli 2004 - 21:44 #12
held og lykke! ;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juli 2004 - 22:10 #13
?
Avatar billede kenp Novice
10. juli 2004 - 11:40 #14
men bare lige til orientering, du kan ikke skifte den router ud fra CC, kun sætte en anden bag efter.
Avatar billede kox Nybegynder
10. juli 2004 - 12:29 #15
Kenp > tak for bekræftelsen ;) (21:32:12)
men det er der vel ingen problemer i rent hastigheds- og funktionsmæssigt?
Avatar billede kenp Novice
10. juli 2004 - 12:42 #16
niks overhovedet ikke :)
Avatar billede dropbox Nybegynder
13. juli 2004 - 16:35 #17
Hvis du ønsker at sætte en anden end den medfølgende router til en CyberCity ADSL skal den understytte PPPoATM (også kaldet PPPoA) samt have et indbygget ADSL modem (Det har praktisk talt alle PPPoATM routere).

Mit råd: Købt et trådløst access point og slut det til standard routeren. Det det er nemmere og ofte billigere.
Avatar billede kox Nybegynder
14. juli 2004 - 09:17 #18
dropbox > det går lidt på at både jthyge og jeg selv har trådløse routere i forvejen