Avatar billede jesperchristensen Nybegynder
09. juli 2004 - 14:26 Der er 3 kommentarer

MS word CustomDocumentProperties

har et lille problem - hvordan hulen får man fat i en Custom Variabel på et word dokument via vb script.

hvis nu vi antager at dokumentet hedder test.doc

jeg vil gerne kunne teste på en variabel der hedder "ver" som er af typen tekst

Jesper
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
11. juli 2004 - 16:19 #1
følgende kode kigger efter et element : "o:CustomDocumentProperties" i filen c:\test.xml og udskriver under elementet Ver.

vb script:

<script type='text/vbscript'>

// Hent XMLDOM på c:\test.xml (skift denne)
set xmlDoc=CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
xmlDoc.async="false"
xmlDoc.load("c:\\test.xml")

Set objDoc = xmlDoc.documentElement
Set objNodes = objDoc.getElementsByTagName("o:CustomDocumentProperties").item(0).childNodes

// Versions variabel
strVer=""
for each node in objNodes
    if node.baseName = "Ver" Then
        strVer = node.text
    End if
next

// Udskriv variabel
document.write("Ver = ")
document.write(strVer)
</script>
Avatar billede jesperchristensen Nybegynder
11. juli 2004 - 17:08 #2
Synes at få følgende fejl :

et object er obligatorisk.: 'objdoc'

stejler over denne linie:

Set objNodes = objDoc.getElementsByTagName("o:CustomDocumentProperties").item(0).childNodes

Hvad kan der være galt ?
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
12. juli 2004 - 09:47 #3
det kan være:
1) variabler er case sensitive => der skal stå objDoc (bemærk store/små bogstaver)
2) filen c:\test.xml findes ikke (husk dobbelt backslash i koden)
3) du har ikke XMLDOM (mener den ligger i c:\windows\system32\msxml.dll
4) filen der er gemt som test.xml er ikke tilladt XML (husk at gemme dokumentet som xml i word)