Avatar billede skwat Praktikant
08. juli 2004 - 22:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Scan efter winsock server

Hej Eksperter,

Jeg har fået lavet mig et lille system med to winsock programmer, hvor det ene kan læse status på det andet program.

Så har jeg tækt på om man ikke kan få klienten til automatisk at scanne efter serveren. Lidt lige som entriprise mannegeren kan scanne efter SQL servere og ligende.

Hygge,
Skwat
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
11. juli 2004 - 16:03 #1
Du kan benytte UDP med broadcast 255.255.255.0 til at sende en datapakke ud på hele netværket. Din server kan da fange denne datapakke og sende et svar tilbage til din klient, hvorved klienten får IPen på serveren.
Avatar billede skwat Praktikant
11. juli 2004 - 16:10 #2
ikke helt rigtigt, og jeg kender godt princippet, men jeg vil gerne se en implementation vha. winsock
Avatar billede hiks Nybegynder
14. juli 2004 - 23:30 #3
jeg vil tro at dette kan - hvis du har reference til Microsoft SQLDMO

http://www.freevbcode.com/ShowCode.asp?ID=1168

har lige testet det her - og det ser ok ud...

/hiks
Avatar billede skwat Praktikant
15. juli 2004 - 01:30 #4
hiks,
desvære, jeg bruger bare sqlserver som eksempel, jeg har behov for at min server automatisk fortæller klienten hvor den er
Avatar billede skwat Praktikant
31. august 2004 - 22:19 #5
lukker