Avatar billede t-rex Nybegynder
06. juli 2004 - 23:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

id til adresse line

<% ElseIf Request("mode") = "step1" Then %>
<%
standard_step1_SQL="Select * from standard"
Set standard_step1_Rs=Conn.Execute(standard_step1_SQL)

Set Recordset1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
  Recordset1.Open standard_step1_SQL, Conn, 2, 3
  Recordset1.addnew
  Recordset1("menu") = Request("menu")
Recordset1.Update
Recordset1.Close
%>
<%
standard_next_SQL="Select * from standard where menu = "& standard_step1_Rs("menu") &""
Set standard_next_Rs=Conn.Execute(standard_next_SQL)
%>
<%
Response.redirect ("standard_create.asp?mode=2&id_standard="& standard_next_Rs("id_standard") &"")
%>

hvordan fører jeg idét vider til næste side. og hvad er det den mangler... den siger der er fejl i :

Set standard_next_Rs=Conn.Execute(standard_next_SQL)

fejl :

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er for få parametre. Der var ventet 1.
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
07. juli 2004 - 12:42 #1
Henter du menu ud fra en form du indtaster ? og er det en access database du bruger ? hvis det er tilfældet prøv

<%
' øverst
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("dbnavn.mdb")
%>

<%
ElseIf Request("mode") = "step1" Then
menu = Request.form("menu")

'smider lortet i db
Conn.execute("insert into standard(menu) values('"&Request.form("menu")&"')

' henter data fra db
StrSQL = "Select * from standard where menu = "& rs("menu") &""
Set rs = conn.Execute(strSQL)

Response.redirect ("standard_create.asp?mode=2&id_standard="& rs("id_standard") &"")

End if
%>
Avatar billede t-rex Nybegynder
07. juli 2004 - 21:09 #2
det er fra en form. og det er access jeg bruger... men det virker heller ikke helt

Fejl :

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A000D)
Typer stemmer ikke overens: 'rs'

her :  StrSQL = "Select * from standard where menu = "& rs("menu") &""
Avatar billede lkekspert Nybegynder
07. juli 2004 - 23:19 #3
Er dit problem ikke, at du ikke HAR et rs på det tidspunkt. Skal det ikke være:

StrSQL = "Select * from standard where menu = "& Request.form("menu") &""

Lars
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
08. juli 2004 - 01:11 #4
hmmm hvad skete der der ?
Avatar billede lkekspert Nybegynder
08. juli 2004 - 08:51 #5
hvad mener du? du accepterede mit svar...