Avatar billede raggy Nybegynder
21. februar 2001 - 17:51 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

Egen browser!

Ok..jeg skal i gang med et projekt hvor at jeg...nærmest skal lave min egen browser.
Den skal ikke kunne alt muligt avanceret,da det kun er til EN hjemmeside,hvor at vi vil lave nogle extra tilføjelser så alle i firmaet hurtigt og nemt kan gemme resultatet derfra, og behandle dataerne og lægge i en database.

Det jeg vil have er en der kan give mig support over icq regelmæssigt.

Jeg er selv nogenlunde skrap til visual basic, men jeg har brug for en der ved meget om headers, winsock,post og get request, og sql, da det ikke er min stærke side.

Læg din icq og jeg kontaker dig-og hvis du er god nok får du pointsne.

VIl næcne at jeg til gengæld for den store pointsum forventer at du guider mig indtil jeg er færdig, og det kan godt tage op til en måned.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. februar 2001 - 17:53 #1
Netscape 6.0 er bygget på Open source. Så det er vel bare om at komme i gang.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 17:53 #2
tillad mig at grine!!
Vil du lave en BROWSER i VISUAL BASIC !?

Prøv C/C++ istedet!
Avatar billede blazer Nybegynder
21. februar 2001 - 17:54 #3
Jeg er din mand.....lidt en latterlig ide, men jeg ved en masse om det...

icq:83294654
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 17:56 #4
blazer:> \"så alle i firmaet hurtigt\" det bliver da ikke i VB .. det kan du da godt glemme ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 17:57 #5
Forøvrigt synes jeg at det her er lige på kanten af hvad der er lovligt .. med mindre vi andre se\'følig får en kopi af browseren når den er færdig ..
Avatar billede snowball Novice
21. februar 2001 - 18:01 #6
Ready to go tutorial om hvordan man laver en browser i VB:

http://www.acky.net/tutorials/vb/wbrowser/index.html

Så grin du bare tdaugaard, men det kan åbenbart godt la\' sig gøre. Dog kan den sikkert ikke en masse fancy ting som IE, men det var jo heller ikke meningen ! ;)

Snowball
Avatar billede raggy Nybegynder
21. februar 2001 - 18:03 #7
Forestil jer at hver gang mand går ind under brugerprofil på eksperten kan mand klikke på en knap, så gemmer den dem på harddisken. Det er ligemeget hvordan grafikken ser ud....

Håber i forstår!

Det er ikke muligt at andre får en kopi af programmet.

Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt. Alle har en chance for at besvare og score pointsne.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 18:03 #8
snowball:> ja, jeg griner højt og larmende!!
Jeg har haft gang i at lave en InterDev klon i VB .. det er SÅ langsomt at jeg hellere ville bruge Notepad .. så en BROWSER ? til HTML !? ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 18:05 #9
raggy:> når en person bliver \"betalt\" for at lave noget for point her på Eksperten så har vi andre krav på en kopi af det der er blevet lavet. Specielt når der er så mange point på højkant .. og jeg er meget intereseret i at se hvordan en sådan browser kunne komme til at se ud ..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. februar 2001 - 18:05 #10
Det er ikke muligt at andre får en kopi af programmet.

Så er det heller ikke tilladt på www.eksperten.dk
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 18:07 #11
snowball:> nåå .. det er jo bare IE som du smider i dit program .. når han siger LAVE en browser så tænker jeg da på at lave en fra bunden ..
Avatar billede snowball Novice
21. februar 2001 - 18:08 #12
Den færdige kode kan jo bare smides på en eller anden server og så skrive et link her så alle bagefter kan hente source\'en. Så er der vel ikke det store problem i det !?

Snowball
Avatar billede blazer Nybegynder
21. februar 2001 - 18:10 #13
hmmm...jeg tror altså nok at det er lovligt...hvis mig venligst et snip fra reglerne hvor der står at det ikke er...

jeg har snakket med ham over icq, og det han vil lave er nærmest at rippe en db ned fra en server...
Avatar billede blazer Nybegynder
21. februar 2001 - 18:11 #14
tdaugaard>>>Skal jo ikke lave noget færdigt..blot besvare spørgsmål, og måske lave små snippets
Avatar billede snowball Novice
21. februar 2001 - 18:15 #15
tdaugaard: Whatever! Holder mig som sagt langt væk fra VB da jeg sys det sutter for meget (og nej, jeg gider ikke snakke \"religion\" og des lige!!!) !

Ledte bare lidt på nettet og fandt linket. Dog kan jeg ikke lige umiddelbart se at det \"bare IE som du smider i dit program\" !

Snowball
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 18:15 #16
snowball:> det er jo det vi ikke må få ..

blazer:> så er det da heller ikke lovligt !? vi kan jo ikke se hvad i snaker om .. det kunne ligeså godt være at det kun var 4 spørgsmål som at det virkelig var at du skulle hjælpe ham i en måneds tid ... jeg synes den er ude på tynd is den her ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 18:17 #17
snowball:> VB sutter til store programmer, men er godt - hvis man kan finde ud af det! - til småting ..

Og desuden ER det bare IE du smider på . det ved jeg da jeg selv har brugt den på samme måde (læste nemlig siden du kom med .. nøjagtigt det samme!)
Avatar billede snowball Novice
21. februar 2001 - 18:18 #18
tdaugaard: Jeg si\'r ikke Eksperten skal ligge serverplads til ! Der findes jo flere 100 steder hvor man kan få gratis plads !

Snowball
Avatar billede blazer Nybegynder
21. februar 2001 - 18:19 #19
well...jeg kan hjælpe ham og har tænkt mig at gøre det...

MEdmindre admin ikke godtager det...

raggy..hvis at admin har et problem med det gider jeg ikke...

så skal der penge på bordet...heh
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 18:21 #20
snowball:> huh ? hvem har snakket om at eksperten skulle lægge serverplads til .. og til hvad ? vi har vel email adresser ...
Avatar billede snowball Novice
21. februar 2001 - 18:24 #21
tdaugaard: Der har tidligere været snakket om at Eksperten skulle ligge serverplads til netop til denne slags spørgsmål, og derfor gik jeg ud fra at det var det du hentyede til da du skrev \"det er jo det vi ikke må få ..\" ;)

Snowball
Avatar billede blazer Nybegynder
21. februar 2001 - 18:26 #22
well...ingen har vist et snip hvori at der står mand ikke må give support for points...sååååå

jeg tror den er god nok raggy!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 18:26 #23
hæ hæ .. nej, dog ikke ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 18:27 #24
blazer:> der er MANGE regler der ikke står skrevet, men som stadig gælder .. men jeg er egentlig også ligeglad ...
Avatar billede blazer Nybegynder
21. februar 2001 - 18:30 #25
heh...ok....går du ikke lige på icq?
Avatar billede snowball Novice
21. februar 2001 - 18:31 #26
Det er faktisk også for ringe at alle de uskrevne regler, som de fleste af de mere alle mindre garvede brugere er klar over eksisterer, ikke bli\'r skrevet ned sammen med de andre regler på http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml !

Snowball
Avatar billede blazer Nybegynder
21. februar 2001 - 18:32 #27
ja...er sq for dårligt...men..jeg syntes dette er ok...der har været lignende sager hvor den gik..ganske vist ikke til så mange points...men..anyway...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 18:33 #28
snowball:> ja, det er alt for ringe ... men admins har åbenbart ikke tid .. jeg fatter bare ikke hvad de laver så de ikke har tid til at rette sådanne ting ..
Avatar billede raggy Nybegynder
21. februar 2001 - 18:34 #29
Ok...Blaser lyder som om at han har tjek på tingene. Så hvis du laver et svar er det ok.

Men, hvis at han ikke gider hjælpe mig yderligere vil det så betyde at han bliver slettet på eksperten?
Avatar billede blazer Nybegynder
21. februar 2001 - 18:36 #30
Ved jeg ikke om jeg bliver...men du har mit ord på at jeg nok skal hjælpe dig.
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. februar 2001 - 19:26 #31
Blazer <--> Ikke for at være negativ... men har du ikke fået et par ret store pointsumme det sidste stykke tid?

---------------------------------------
Kommentar fra andreas_admin
06/12 2000 15:01:04 Viden på Eksperten skal være tilgængelig for alle deltagende, men jeg tilråder at ingen brugere \"videresælger\" som ikke er deres eget for point. De vil blive slettet !

<http://www.eksperten.dk/spm/36805> - Kig selv efter hvis du ikke tro hvad jeg skriver
Avatar billede pstric Nybegynder
21. februar 2001 - 19:40 #32
raggy>> Hvis blazer ikke gider at hjælpe dig yderligere så betyder det vel nærmest at duer blevet tørret godt og grundigt. Jeg håber det næsten, for at udlove 4865 point for en måneds arbejde og så betale efter en time uden at du har nogen idé om blazer\'s kunnen, det er næsten fornærmende dumt.
Avatar billede blazer Nybegynder
21. februar 2001 - 20:02 #33
tommyf>>>Har fået 1 gang før....og hvis du beskylder mig 4 snyd så kan jeg ikke rigtigt se hvordan jeg skal kunne rejse tilbage i tiden og lave profiler og så lade dem opspare points....
og...jeg skal jo ikke lave nogen kode...så jeg kan ikke rigtigt vise jer det...

pstric>>>Dont worry..jeg hjælper ham!

Avatar billede blazer Nybegynder
21. februar 2001 - 20:09 #34
tommyf>>>Det admin siger der har ikke relevans til dette...han hentyder til en misbrug af en anden servers tjenester!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
22. februar 2001 - 10:09 #35
blazer&raggy>> Der er afgivet et meget højt antal point her, og jeg kan ikke se hvad de er givet for. Eftersom det er så mange point der er tale om, forventer jeg et konkret svar omgående. sker dette ikke vil begge profiler blive spærret uden yderligere varsel. Det er klart gengivet adskillige gange, at den viden som udveksles skal være åben og tilgængelig, så alle brugere kan få glæde af den.
Avatar billede blazer Nybegynder
22. februar 2001 - 10:30 #36
Andreas>>>Jeg hjælper ham over icq! Laver forskellige sql queries 4 ham og har lavet nogle funktioner til lave lave post request.

Hvis der er tvivl om at projektet eksisterer kan raggy vel blive nødsaget til at vise sourcecoden.

men det er altså ikke op til mig, da jeg ikke har den!
Avatar billede snowball Novice
22. februar 2001 - 10:33 #37
blazer: Sætningen \"Jeg hjælper ham over icq!\" er en go\' nok grund til at dette ikke er lovligt !

Andreas: Hvornår bliver http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml opdateret med alle de uskrevne regler der er her på Eksperten ?

Snowball
Avatar billede blazer Nybegynder
22. februar 2001 - 10:35 #38
er det så ok hvis at jeg bare smider diverse kodestumper jeg har lavet?

Avatar billede moses Praktikant
22. februar 2001 - 13:55 #39
blazer, kemitura og raggy har hele tiden vidst, hvad der var lovligt og, hvad ikke !!!

Hvorfor går de så så tæt på reglerne og risikerer at blive scratched ??

Jeg kan heller ikke se, hvem der vil oprette sig på Eksperten, vente 800 dage uden at spørge eller svare på noget som helst og så fyre alle point af på ét spørgsmål ?!?!

Må jeg lige spørge dig blazer:
Bor du i nærheden af Stenløse ??
Avatar billede blazer Nybegynder
22. februar 2001 - 14:06 #40
bor i bramdupdam, kolding....

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. februar 2001 - 14:15 #41
Jeg skal til Kolding d. 8.
Avatar billede blazer Nybegynder
22. februar 2001 - 14:22 #42
kewl..hvad skal du der?
Avatar billede blazer Nybegynder
22. februar 2001 - 14:23 #43
men altså..hvis der på NOGEN måde er nogen der beskylder mig for at være raggy eller ham den anden..GLEM DET!

dengang de blev lavet var jeg vel omkring de 13......

kendte slet ikke xperten dengang.....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. februar 2001 - 14:29 #44
Jeg skal skam bare til en 18 års fødselsdag. En jeg har kendt siden han blev født eller rettere hans forældre...
Avatar billede blazer Nybegynder
22. februar 2001 - 14:38 #45
ok :)

god fornøjelse...heh
Avatar billede moses Praktikant
22. februar 2001 - 14:39 #46
Hedder det ikke Bramdrupdam ?

No bad feelings blazer, men vi er vel allesammen nødt til at holde Eksperten.dk ren !!
Dem, der har ren mel i posen kan jo bare svare på de kritiske spørgsmål, der bliver stillet, så er der vel ikke mere ved det.

Sløser vi, så bliver Eksperten.dk bare en sandkasse for barnerøve.

Tillykke med dine ærligt tjente 10.000 point  :-)

PS.
Jeg mangler lige en scrambler til USA\'s nye misilforsvarssystem. Blazer kunne du lave sådan en til mig. Jeg har en fake-bruger med 6522 point, som du kan få.

ARGGHHH !!  Nu gjorde jeg det igen. Fy ! Moses.

Just a joke. ;-)
Avatar billede blazer Nybegynder
22. februar 2001 - 15:10 #47
heh..det r kewl...enhver der GIDER gøre bare LIDT research kan nemt se at jeg ikke har fusket på NOGEN måde......EVER!
Avatar billede blazer Nybegynder
22. februar 2001 - 23:11 #48
admin>>>hvis denne går http://www.eksperten.dk/spm/48065 så går denne her FANDME oxo...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. februar 2001 - 23:16 #49
blazer:> det gjorder den heller ikke ... xero fik sine point tilbage, selvom admin ikke direkte bad mig om dette men sagde at det ikke var de stolteste point jeg havde tjent, hvilket jeg ikke vil have på mig.
Avatar billede fizz Nybegynder
03. juni 2005 - 22:51 #50
tdaugaard:
hvis dit "InterDev klon i VB" er SÅ langsomt at du hellere ville bruge Notepad, så siger det nok mere om din måde at programmere på end det siger om VB :P
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2005 - 22:59 #51
fizz>

Hvorfor pokker ligger du kommentar i en >4 år gammel tråd til en bruger som ikke
er aktiv længere ?