Avatar billede kriskrisk Nybegynder
02. juli 2004 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Max-værdi

Hvis bare søgefunktionen virkede...

Hvordan finder man den variabel med størst værdi i VB6. F.eks.:

a=2
b=3
c=5

max(a,b,c)=5 virker ikke

Mvh.
Avatar billede martin_moth Mester
02. juli 2004 - 13:34 #1
Du kan jo skrive din egen max-rutine
Avatar billede kriskrisk Nybegynder
02. juli 2004 - 13:38 #2
Det kunne jeg godt, men der må da være en funktion til det som f.eks. i Excel =Max(array), oder?
Avatar billede grantgreen Nybegynder
02. juli 2004 - 13:42 #3
Hej
Det vil ikke kræve mange linier kode at skrive en for lykke, der gemmer den største variabel.
Avatar billede martin_moth Mester
02. juli 2004 - 13:45 #4
Det skal nok passe at der IKKe er en max funktion - der er masser af andre funktioner der mangler, især matematiske (f.eks. invers sinus), som man selv må kode.

Så jeg ville kode det selv - kan du selv det, eller skal du have kode?
Avatar billede kriskrisk Nybegynder
02. juli 2004 - 14:03 #5
Jeg banker lige en løkke sammen. Tak for hjælpen.

Martin: Der er trods alt både sin og cos. Max har åbenbart været for kompliceret for MS at lave...
Avatar billede martin_moth Mester
02. juli 2004 - 14:25 #6
;-)
Avatar billede kriskrisk Nybegynder
14. juli 2004 - 11:19 #7
.