Avatar billede zico1968 Nybegynder
01. juli 2004 - 18:24 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Billeder som pegefølsomme knapper vises med mellemrum

Jeg forsøger at sætte to billeder (oven på hinanden) ind i en tabel. Hvis jeg sætter de to billeder sammen giver de mening. Begge skal være pegefølsomme - til hver deres side. Men billederne vises men med et forstyrrende mellemrum - som jeg gerne vil have væk.

Billederne er hver 100 x 200 (højde bredde). Sætter jeg den sammen bliver de ialt 200x200 Pixel. Jeg sætter dem ind i en tabel der er 200 x 200 pixel. Jeg har defineret billedstørrelsen under pegefølsom knap.
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
01. juli 2004 - 18:34 #1
Prøv at ligge de to billeder i hver sin celle i tabellen.
Husk at sætte cellpadding="0" cellspacing="0" på tabellen!
Har du evt. en border på dine images?, skal være sat til border="0"

/kurt
Avatar billede zico1968 Nybegynder
01. juli 2004 - 19:20 #2
Kurt - Jeg har nu lavet to celler i tabellen. Indsætter jeg mine billeder og ser under eksempel vises billedet FINT - lige indtil jeg forsøger at gøre dem pegefølsomme. Så kommer mellemrummet igen. Jeg planter lige koden her. Vender tilbage senere iaften.

<html>

<body>

<table border="0" width="200" height="100" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="100%">
      <applet code="fphover.class" codebase="./" width="200" height="100">
        <param name="color" value="#000080">
        <param name="hovercolor" value="#0000FF">
        <param name="textcolor" value="#FFFFFF">
        <param name="effect" value="glow">
        <param name="image" valuetype="ref" value="top.gif">
        <param name="hoverimage" valuetype="ref" value="top.gif">
      </applet>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%">
      <applet code="fphover.class" codebase="./" width="200" height="100">
        <param name="color" value="#000080">
        <param name="hovercolor" value="#0000FF">
        <param name="textcolor" value="#FFFFFF">
        <param name="effect" value="glow">
        <param name="image" valuetype="ref" value="bund.gif">
        <param name="hoverimage" valuetype="ref" value="bund.gif">
      </applet>
    </td>
  </tr>
</table>

</body>

</html>
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
06. juli 2004 - 10:43 #3
Der er et lille mellemrum lige efter hver applet!(Den der skifter billedet, når musen er over)
Er der ikke et sted du kan ændre properties for den enkelte applet(pegefølsomme image)?

/kurt
Avatar billede zico1968 Nybegynder
07. juli 2004 - 09:56 #4
Hej Kurt

Jeg kunne ikke løse problemet. Nu arbejder jeg i dreamweaver - her er den funktion jeg efterlyste inkl.

Tak for hjælpen - anyway.

Jeg lukker spørgsmålet