Avatar billede nielsrs Nybegynder
30. juni 2004 - 12:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Automatisk udskrivning

Er det muligt at lave et VBscript (eller evt. på anden vis), som automatisk kan printe en HTML-fil ud. Som titlen siger, så skal det ske helt automatisk, dvs. den almindelig dialog-box med hvilke indstillinger man vil og hvor mange kopier må ikke dukke op.

NBNBNBNBNB Ovennævnte er kopieret fra et tidligere spørgsmål, hvor løsningen var fundet, men desværre fremgik løsningen ikke af svarene !!!
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. juni 2004 - 19:07 #1
Ja... sagtens finder den med det samme....
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. juni 2004 - 19:11 #2
<html>
<head>
<title>Printer</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="VBScript">
SUB Print()
    OLECMDID_PRINT = 6
    OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER = 2
    OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER = 1
    'Bring focus to the document so that it will be what prints:
    document.body.focus()
    'Call the "Print" command. Since the Internet Explorer/DOM didn't add
    'the "print()" method until 5.0
    on error resume next
    call IEWB.ExecWB (OLECMDID_PRINT, -1)
    if err.number <> 0 then
        alert "Nothing Printed"
    end if
    END SUB
</script>

</head>

<body onload=print()>

<object id="IEWB" width="0" height="0" classid="clsid:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2">
</object>

Det her bliver udskrevet
</body>
</html>
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. juni 2004 - 19:12 #3
Så alt hvad der er i body bliver udskrevet :-)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. juli 2004 - 08:30 #4
Virker det...
Avatar billede nielsrs Nybegynder
02. juli 2004 - 08:59 #5
Det virker helt nøjagtigt som du beskriver, så du har helt sikkert fortjent dine points.

Min udfordring er, at få mit "emne" udskrevet via din programstump, jeg kalder "emnet" via efterfølgende "Navigate-kommando" i VB-Script, jeg har en ide om at jeg istedet for Navigate-kommandoen kan kalde emne via dit program.....hvis du har en ide om hvor man kan indsætte linket ??...må du gerne skrive det, ellers accepterer jeg bare ....

tak for hjælpen

dim objexplorer

Set objExplorer = CreateObject("InternetExplorer.Application")

Do while objExplorer.busy
loop
objExplorer.Navigate "http://cicfpip.danskenet.net/KS?&gsSession=DFIPE62M6Y79&gsCurItem2=&gsCurItem3=S100142714370301068306&gsCurItem5=04-182-5241300-00745&gsAftlnr=B52732&gsSprog=DA&gsProdukt=KKO&gsNextObj=Ekstern&gsNextAkt=EXPSImHent","test"
objExplorer.ToolBar = 0
objExplorer.StatusBar = 0
objExplorer.Width=700
objExplorer.Height = 5000
objExplorer.Left = 1
objExplorer.Top = 160
objExplorer.Visible = 1
Do while objExplorer.busy
loop
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. juli 2004 - 15:53 #6
er det web-side du har der du gerne vil udskrive automatisk eller hvad..
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. juli 2004 - 22:51 #7
Er du der :-)
Avatar billede nielsrs Nybegynder
05. juli 2004 - 08:57 #8
Det er et image-billede (indscannet billede af et girokort)
og det fungerer ligesom en web-side.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
05. juli 2004 - 10:08 #9
prøv med den her:
istedet for det du har ovenfor... :
Set HTTP = server.CreateObject("Msxml2.serverXMLHTTP")
    HTTP.Open "GET", "http://cicfpip.danskenet.net/KS?&gsSession=DFIPE62M6Y79&gsCurItem2=&gsCurItem3=S100142714370301068306&gsCurItem5=04-182-5241300-00745&gsAftlnr=B52732&gsSprog=DA&gsProdukt=KKO&gsNextObj=Ekstern&gsNextAkt=EXPSImHent", False, "", ""
    HTTP.SetRequestHeader "Content-Type","application/x-www-form-urlencoded"
    HTTP.Send ""
    TekstIndhold= HTTP.Responsetext
    Set HTTP = Nothing

dette skriver du bare i bodyen....
Avatar billede ttopholm Nybegynder
05. juli 2004 - 10:09 #10
og du skal lige have en response.write tekstIndhold  ellers bliver det jo ikke vist
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2004 - 12:52 #11
Virker det...
Avatar billede nielsrs Nybegynder
22. juli 2004 - 14:21 #12
Det virkede ikke direkte. Men det lykkedes mig, at oprette et word-dokument, indeholdende image-billedet........og et word-dokument kan jeg udskrive automatisk.

Så tak for hjælpen.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
23. juli 2004 - 23:05 #13
Skal vi ikke lukke :-)
Avatar billede nielsrs Nybegynder
26. juli 2004 - 08:25 #14
Det er 1. gang jeg har fået et svar på mine spørgsmål.
Så jeg har ikke prøvet at lukke et spørgsmål.........jeg prøver igen.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
26. juli 2004 - 09:22 #15
Takker....