Avatar billede martin_l Nybegynder
30. juni 2004 - 09:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

session i iframe

Jeg har to hjemmesider og jeg henter indhold fra den ene hjemmeside ind på den anden hjemmeside i et iframe.
De to hjemmesider ligger på forskellige domæner.
Når jeg henter mit login område fra den ene hjemmeside ind i et iframe på den anden hjemmeside går det galt.
Muligheden for at bruge session virker ikke, men kan det passe??
Login området virker fint, hvis jeg ikke bruger iframe....
Avatar billede keysersoze Guru
30. juni 2004 - 10:01 #1
det er helt korrekt at det ikke vil virke - session kører jo som en tråd mellem serveren (specifik på det enkelte domæne) og klienten.

Vil du benytte variabler fra den ene side på den anden side må du overføre dem vha querystrings
Avatar billede martin_l Nybegynder
30. juni 2004 - 11:10 #2
Det er jeg med på, at session kun virker på det pågældende domæne, men jeg skal kun bruge session inde i iframe'et...
Når jeg klikker på link inde i iframe'et som peger på en side på samme domæne, som så også åbner inde i iframe'en, burde det så ikke virke?
Avatar billede keysersoze Guru
30. juni 2004 - 11:31 #3
det burde det - jo
Avatar billede martin_l Nybegynder
30. juni 2004 - 13:10 #4
har løst problemet, ved at ændre stien til i iframe'et.
før: <iframe src="http://mitdomæne.dk"></iframe>
nu: <iframe src="http://www.mitdomæne.dk"></iframe>
det bevirkede, at session virker på siderne fra mitdomæne.dk.....
Avatar billede keysersoze Guru
30. juni 2004 - 13:42 #5
så må du gerne lukke spm.
Avatar billede martin_l Nybegynder
30. juni 2004 - 13:50 #6
lukker