Avatar billede mvn Nybegynder
27. juni 2004 - 22:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

pc kan ikke finde min nye sata hd

jeg har lige fået nyt bundkort og der har jeg to hd installeret min master på 80 Gb og en slave på 120 Gb og de begge kører på IDE kabler..så kommer problemet nu har jeg så installeret endnu en hd på 200 Gb (sata) men den kan bare ikke se at der er kommet ny hardware i pc og burde den ikke at gøre det? mit bundkort er et MSI 875P Neo-Lsr jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig med mit problem
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. juni 2004 - 22:11 #1
Bliver den fundet af BIOS? Hvis ikke, så kontroller kabel + power.

Test evt. harddisken i en anden maskine, for at se om den fungerer
Avatar billede mvn Nybegynder
27. juni 2004 - 22:18 #2
nej bios kan ikke finde den og jeg har fået tjekket om kablerne er blevet sat rigtig i.... jeg får hd tjekket i en anden maskine på et senere tidspunkt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 22:51 #3
Er sata controlleren enablet i bios ?
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juni 2004 - 23:47 #4
det er en god ide at checke hvad Tonnybrandt siger?
Avatar billede trumf Nybegynder
28. juni 2004 - 05:14 #5
PATA & SATA kører på hver deres controller, sp om du kan køre både begge dele samtidig med det board ved jeg ikke, men de par maskiner jeg har samlet med SATA, har jeg kun kunnet få til at køre ved at installere OS på SATA disken. Og man skal huske at trykke F6 i starten, ligesom når man installerer RAID eller SCSI, ellers finder OS aldrig disken (i hvert fald windows)
Jeg holder også på Tonnybrandt!
Avatar billede mvn Nybegynder
28. juni 2004 - 19:41 #6
nu fik jeg det til at virke... det var fordi at sata controlleren ikke var enablet inde i bios :)
Avatar billede mvn Nybegynder
28. juni 2004 - 19:48 #7
tak for det tonnybrandt:) det var lidt af et arbejde for at få det til at køre men nu kører det som det skal tak for hjælpen allesammen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. juni 2004 - 19:54 #8
Velbekomme, men hvorfor har du så givet jpvj pointene ?
Hvis mit svar var det rigtige kunne du blot have bedt om et svar fra mig.
Avatar billede mvn Nybegynder
29. juni 2004 - 02:52 #9
hey der tonny brandt jeg ville også have givet point til dig men jeg er vist på et eller anden måde kommet til at give dem til jpvj... my bad jeg ville også se om jeg kunne rette på fejlen men det kan jeg vist ikke
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 03:15 #10
Ok. Grunden til at mange brugere og deriblandt mig selv ikke lægger svar lige med det samme, er at tit skal der en fejlsøgningsprocedure igang først før man kan finde fejlen. Det betyder ikke at vi ikke forventer point hvis vi rammer rigtigt. Jeg mener at man ikke skal lægge svar hvis ikke man er 100% sikker på at det er et fyldestgørende svar som med sikkerhed løser brugerens problem.
Og "Er sata controlleren enablet i bios ?" kan vist ikke henføres til den kategori.

Så en anden gang, hvis du kommer ud for noget lignende, så bed brugeren om et svar eller spørg hvordan du giver vedkommende point. Der er intet DU kan gøre ved det nu, men jpvj kan omgøre din fejltagelse ved at lave et spørgsmål til mig med pointene.

Mon ikke han gør det ? *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juli 2004 - 19:53 #11
Åbenbart ikke.
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juli 2004 - 15:59 #12
Hej alle!

Beklager det med points - jeg svarer på en del spm. og forlader ofte en tråd når jeg har lagt et svar, da min mailbox ellers eksploderer :-)

I forb. med en Karma diskussion, har jeg netop opdaget at nogen ville have fat på mig i denne tråd, vedr. nogle points, der retteligt skulle være gået til tonnybrandt.

Dem får han naturligvis!

Her: http://www.eksperten.dk/spm/523357
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2004 - 21:47 #13
jpvj >> Jeg regnede også med at det var det der var sket og lagde netop den dårlige kara for at du skulle få øje på spørgsmålet igen.
(Karmaen er naturligvis fjernet !)