Avatar billede kristjan Nybegynder
26. juni 2004 - 15:52 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Lille problem med link

Heysa..

I får lige linket først:
http://www.grobari.dk/grobari/index.html

Jeg har et lille problem. Når I kører ned over linksene i menuen er der streg under linksene (forhåbentligt).
Men problemet er at lige så snart man har trykket på et af linksene og kører ned over det igen, så er stregen der ikke mere på det link man har trykket på.

Har kigget lidt i min HTML-kode, men desværre uden større held, så nu vil jeg gerne bede om Jeres hjælp.

På forhånd TAK, og håber vi kan få løst dette nok smalle problem.. ;-)
Avatar billede cdc Novice
26. juni 2004 - 15:54 #1
<html>
<head>
<title>GROBARI.DK - PARTIZAN SUPPORT</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<STYLE type=text/css>
A:link { COLOR: blue; FONT-WEIGHT: none; TEXT-DECORATION: none}
A:hover { COLOR: red; FONT-WEIGHT: none; TEXT-DECORATION: underline }
A:visited { color: blue; font-weight: none; text-decoration: underline}
</STYLE>
</head>

i toppen af dit doc
Avatar billede kristjan Nybegynder
26. juni 2004 - 16:04 #2
Tror ikke helt det er sådan:

http://www.grobari.dk/grobari/prove.html
Avatar billede kristjan Nybegynder
26. juni 2004 - 16:04 #3
de ska jo ikke være understregede fra starten af :-S
Avatar billede kaew Nybegynder
26. juni 2004 - 16:08 #4
Jeg har en klart bedre løsning, som gør det nemmere at redigere udseendet af link.

Det du SKAL gøre er, at..

1. Gå ind i Noteblok (Notepad)
2. Skriv (Husk at rette farver og størrelse):

a:link
{
    color: #e3e3e3;
    font-size: 10px;
    text-decoration: none;
}

a:visited
{
    color: #e3e3e3;
    font-size: 10px;
    text-decoration: none;
}

a:active
{
    color: #e3e3e3;
    font-size: 10px;
    text-decoration: underline;
}

a:hover
{
    color: #f7f7f7;
    font-size: 10px;
    text-decoration: underline;
}

3. Derefter gå op i Filer -> Gem Som og vælger Filtype: Alle filer
4. Kald filen style.css og gem filen i samme mappe som dine andre HTML-filer
5. Bagefter gå du ind i dine HTML-filer og putter denne linie ind under <HEAD>:
<link rel=stylesheet type=text/css href="style.css">

Så når du vil lave om på en farve, størrelse eller andet på dine link, så skal du kun gøre det i style.css filen :) Prettey easy, aight?

Robin
Avatar billede kristjan Nybegynder
26. juni 2004 - 16:15 #5
Det var da en god idé.. Det vil jeg lige kaste mig over..

Vender tilbage om ikke så længe ;-)
Avatar billede kaew Nybegynder
26. juni 2004 - 16:42 #6
hehe okay :)

Det er VIRKELIG fedt, at kunne CSS. Du har så mange muligheder for at bygge sin hjemmeside op, som man selv vil have det!
Avatar billede kristjan Nybegynder
26. juni 2004 - 19:37 #7
Takker endnu en gang for god support, hvilket hjalp mig frem til en løsning på problemet...

Takker Jer begge to...

Kaew kom med den gode idé og løste problemet og stor tak for det..
/cdc prøvede og kom med den hurtige response... ;-)

Endnu en gang tak til jer begge og fortsat god weekend.. ;-)
Avatar billede kaew Nybegynder
26. juni 2004 - 19:47 #8
Tak, og i lige måde :)