Avatar billede alm1 Nybegynder
25. juni 2004 - 11:36 Der er 3 kommentarer

Detail-Master app. Hvordan!

Jeg kan ved hjælp af relationer på mit dataset lave en Master-Detail løsning, men hvordan laver jeg en Detail-Master løsning.

Northwind eksempel: stå på en post i datagrid med ordrer, og få vist den tilknyttede kundes addresse i f.eks. TextBox.

Og uden at lave om på Keys på tabellerne.

Har set artiklen på http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/code/list/winforms.asp

men kan ikke få det til at virke??
Avatar billede finger Nybegynder
28. juni 2004 - 08:59 #1
det er da ikke anderledes at lave en detail-master løsning fremfor en master-detail.
Der skal jo bare laves lidt om i SQL'en.
Hvis du er I tvivl kan du jo poste noget kode som vi kan kigge på.
Avatar billede alm1 Nybegynder
29. juni 2004 - 11:32 #2
Jeg vil ikke lave om i SQL'en.

Jeg har et stort dataset med relationer, som jeg bruger til at hente data fra. Her kan jeg bla. lave en Master-Detail løsning vha. relationerne. Altså få vist de ordrer(i et datagrid) der er tilknyttet en kunde jeg står på i et datagrid (Jf. Northwind eksemplet herover).

Nu vil jeg gerne have mulighed for at stå på ordren, og (evt. vha. min relation mellem Orders.CustomerID og Customers.CustomerID, hvor Customers tabellen er primærtabel,) have vist oplysninger om den Customer der er tilknyttet ordren.

Da der jo kun kan være knyttet 1 Customer til hver ordrer, syntes jeg jo det burde være simpelt, men det er det vist ikke??

Jeg har af gode grunde ikke noget kode at sende, da det er koden til at binde en textbox-kontrol til evt. Customer.CompanyName jeg søger. Altså så Customer-data i denne kontrol følger med når der flyttes til en ny ordrer (Der har et andet CustomerID).
Avatar billede finger Nybegynder
29. juni 2004 - 11:39 #3
ok. dvs at du har en databinding på din textbox til dit table.
så kan du bruge bindingmanagerbase til at undersøge hvornår den valgte værdi ændres og derefter opdatere.
se et eksempel her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemwindowsformsbindingmanagerbaseclasstopic.asp